Da se mene pita : Tunelarina

Da se mene pita : Tunelarina

(foto: Ivo Čagalj/PIXSELL)

Otkako je najavljeno da će od Nove godine biti ukinuta naknada za prolaz tunelom Sv Ilija kroz Biokovo, krenule se rasprave o tome zašto ne i kroz Učku? Zašto i trajekti ne bi bili besplatni za lokalno stanovništvo?

Građani za prolaz osobnim automobilom kroz tunel Sveti Ilija plaćaju naknadu od 20 kuna, dok se taj iznos za poduzetnike penje i do 40 kuna. Veliki je problem mještanima koji kroz tunel sv. Ilija prolaze više puta na dan

Stanovnici Makarskog primorja, Imotske krajine, i Zagvozda još se od 2013. godine, otkako je tunel otvoren , bune i traže da lokalno stanovništvo bude oslobođeno plaćanja tunelarine.

Nedavno je ministar Oleg Butković najavio da se od 1. siječnja ukida tunelarina za tunel sveti Ilija kao jedna od mjera za pomoć Imotskoj krajni, Zagvozdu i Vrgoračkom područje, te Makarskoj , čiji stanovnici često koriste autocestu. Lokalni političari ovu mjeru ocjenjuju demografskom jer, mnogi mladi ljudi iz Imotskoga rade u Makarskoj, ponekad i dvokratno i da možete zamisliti koliki je to izdatak nekoj mladoj obitelji ako četiri puta dnevno ide na posao i s posla. Također je destimulativno i za poduzetnikekoji poslovno odlaze u Makarsku.

Kad su mještani prvi put prosvjedovali zbog uvođenja naplate iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture su najprije tvrdili da su svi tuneli pod naplatom, da se tuneli moraju održavati i da to ima svoju cijenu. Lokalno su stanovništvo poticali da kupuju ENC i prolaze kroz tunel po nižoj cijeniu oba smjera za 17 kuna, a u zimskom periodu osam i pol kuna.

Najnovija odluka je da se od 1. siječnja iduće godine  ipak oslobađaju tunelarine kroz tunel sv. Ilija. S obzirom na specifičnu situaciju mještana Imotske krajine i Makarskog primorja, zašto je ova odluka izazvala ljutnju brojnih slušatelja koji tvrde da je to nepravedno i da lokalno stanovništvo treba biti oslobođeno plaćanja tunelarine i kroz Učku.

Demograf Stjepan Šterc je prokomentirao da ovo s tunelom Sv Ilija nije klasična demografska mjera, ali može se govoriti o pomoći regionalnom razvitku tog dijela Hrvatske. Kaže da je svojevremeno predlagao ukidanju naplate trajekta za sve, probno bar na dvije godine da se vidi učinak. Jadrolinija godišnje ostvari oko 400 milijuna kuna i još toliko dobije od države. Moguće je da bi to podiglo interes za otoke tebi konačan efekt bio puno veći od sadašnjih prihoda. Uostalom, dodao je Šterc. Grci to imaju za neke njihove otoke i funkcionira. Što o tome mislte vi?

 

 

 

Koliko puta pomislimo: Da se mene pita, to bi sve bilo drugačije! I zato vas pitamo, svakog tjedna o nekoj drugoj gorućoj političkoj, društvenoj ili kulturološkoj temi, upravo to: Što biste vi s time učinili da vas se pita? Četvrtkom u 13:15 s Leom Domijan Fišter, telefonom ili na Facebooku.

Da se mene pita : Tunelarina

O emisiji Da se mene pita

Kontakt-emisija u kojoj Lea Domijan Fišter upravo vas pita što biste učinili s nekim aktualnim pitanjem da se baš vas pita!

Pročitaj više

Komentari

Da se mene pita
Da se mene pita

HRT – Radio Rijeka — Društvo, kontakt

Kontakt-emisija u kojoj Lea Domijan Fišter upravo vas pita što biste učinili s nekim aktualnim pitanjem da se baš vas pita!

Sljedeća emitiranja

Četvrtak, 21.12.2017. 13:15 - 13:45

Četvrtak, 28.12.2017. 13:15 - 13:45

Poslušajte

Da se mene pita: LEX ŠERIF
Četvrtak, 07.12.2017 13:15

Da se mene pita : Tunelarina
Četvrtak, 30.11.2017 13:15

Da se mene pita: Provjera vozačkog (ne)znanja
Četvrtak, 23.11.2017 13:15

Da se mene pita: Očekivanja
Četvrtak, 09.11.2017 13:15