Gradski vijećnici o uređaju za pročišćavanje

Gradski vijećnici o uređaju za pročišćavanje

Teren na kojem je pročistač izgrađen do sada se slegnuo 20 do 30 cm. Pretpostavka je da će se slijeganje zaustaviti za godinu, dvije. Odgovornost je na izvođaču radova, s obzirom da je ugovorena izgradnja po modelu ključ u ruke.

Na inicijativu vijećnice MOST-a Marije Čurić održana je Tematska sjednica Gradskog vijeća Grada Knina na temu "Poboljšanje sustava vodoopskrbe i odvodnje i izgradnja uređaja za pročišćavanje otpadnih voda u gradu Kninu". 

Riječ je o velikom IPA projektu kojim su poboljšani sustavi vodoopskrbe i odvodnje u Kninu, ali je na pročistaču zapelo, pa su se tražili odgovori – zašto?
Najkonkretniji je bio voditelj projekta Srđan Dumanić iz Hrvatskih voda, koji je vođenje preuzeo tek nakon što je uređaj izgrađen. On je objasnio kako su od jeseni 2015. utvrđeni problemi sa slijeganjem. Do sada se teren na kojem je postrojenje izgrađeno slegnuo 20 do 30 cm. Zadnja mjerenja pokazuju da mjesečno "tone" 1 mm, a ranije se bilježilo i do 9 mm mjesečno. Predviđanja su da bi se za godinu, dvije slijeganje trebalo zaustaviti, kazao je Dumanić.
Ipak, pročistač bi trebao biti pušten u probni rad za mjesec, dva i raditi 150 dana, najavio je Dumanić.
Prema Dumanićevim riječima, lokacija na kojoj je uređaj izgrađen je nezgodno izabrana. A prema riječima gradonačelnika Marka Jelića, za to nema jasnog krivca. Vijeće jest prihvatilo Prostorni plan i lokaciju za pročistač, ali na prijedlog Hrvatskih voda, a projekt je radilo nekoliko tvrtki. Istaknuo je, međutim, kako nije napravljena ispravna geomehanička studija.
Zaključak, ponovljen nekoliko puta, je kako je cijela odgovornost na izvođaču radova, s obzirom da je ugovorena izgradnja po modelu ključ u ruke.

Radove na projektiranju i izgradnji uređaja dobila je zajednica ponuditelja "Angerlehner Hoch und Tiefbau GmbH" i "Integral-Montage Anlagen und Rohrtechnik GmbH" iz Austrije. S njima je u ožujku 2011. godine potpisan ugovor vrijedan 6,58 milijuna eura, a rok za završetak radova bio je 958 dana. Prema zadnjem potpisanom aneksu ugovora, rok za završetak radova je 2522 dana, odnosno kraj ožujka 2018., a vrijednost radova porasla je na 7,72 milijuna eura. Jedna od dvije tvrtke potpisnice u ožujku 2013. otišla je u stečaj, pa su radovi obustavljeni do kolovoza 2014. godine. Revidiran je i projekt poboljšanja tla, što je poskupjelo i produljilo vrijeme radova.
S obzirom da je utjecaj slijeganja nemoguće predvidjeti, od izvođača su zatražena dodatna osiguranja u slučaju oštećenja na objektima od slijeganja s 1 na 3 godine. Ukoliko u tom vremenu sve bude u redu uređaj će se prihvatiti, uz dodatnih 7 godina jamstva.

Vijećnike je zanimalo i pitanje zbrinjavanja mulja, koje nije riješeno u cijeloj zemlji. Pitali su i o mogućem ekološkom incidentu ako se uređaj ošteti tijekom slijeganja, na što im je odgovoreno da se ništa neće dogoditi preko noći jer se sve promjene sustavno prate.

Ovaj projekt sufinanciraju Europska unija i Republika Hrvatska, no i Grad Knin je uložio milijune kuna, od tehničke pripreme i rješavanja imovinsko-pravnih pitanja do troškova poslova koji su nastali izvan ugovorenoga. 

Uz nekoliko manjih političkih istupa, sve stranačke opcije složile su se kako je riječ o prevažnom projektu za naš grad, pa je sjednica Gradskog vijeća prošla u zajedničkoj želji da se problemi definiraju i otklone što je prije moguće.