Dr. Pavlović: Pustite priče. Pustite brkove!

Dr. Pavlović: Pustite priče. Pustite brkove! Dr. Pavlović: Pustite priče. Pustite brkove!

Dr. Ivan Radoja i v.d. predstojnika Zavoda za urologiju KBC-a Osijek dr. Oliver Pavlović

Riječi moustache i November spojene su u riječ Movember kako je nazvana akciju koja okuplja one koji su spremni prihvatiti izazov puštanja brkova u studenom kako bi upozorili na važnost borbe protiv raka prostate i testisa, duševnih bolesti, ali i drugih bolesti primarno vezanih uz mušku populaciju.

Posljednjih desetak godina, potaknut globalnim pokretom “Movember” koji je krenuo iz Australije, ukras muškog lica, brk, dobio je sasvim novo značenje. Razlog je plemenit, a nakon uspješne prošlogodišnje akcije "Počeši se s razlogom" studenti Medicinskog fakultata u Osijeku nastavljaju akciju i ove godine. I ove je godine cilj skrenuti pozornost na bolesti koje češće pogađaju mušku populaciju, među kojima je i rak testisa - izlječiv ako se otkrije na vrijeme. Nažalost, neugoda i stid mogu imati kobne posljedice. U Hrvatskoj se svake godine evidentira oko 190 novootkrivenih slučajeva raka testisa koji se najčešće pojavljuje kod muškaraca između 18. i 35. godine.

"U posljednje vrijeme, zapravo od kraja Domovinskog rata na ovamo, veći je broj slučajeva raka testisa, baš ovdje, kod nas, u Slavoniji!" - rekao je doktor Ivan Radoja sa Zavoda za urologiju KBC-a Osijek. Njegov iskusniji kolega i v.d. voditelja zavoda doktor Oliver Pavlović ističe:

"Ako se bolest otkrije u ranoj fazi, izlječiva je u 95 posto slučajeva. Tu je i rak prostate, koji se također uspješno liječi u početnoj fazi, stoga je iznimno važno doći na pregled na vrijeme, ali i pustiti brkove u Movenberu!" - šali se doktor Pavlović.

Rak prostate najčešća je zloćudna bolest muškaraca. Javlja se u dobi iznad 50 godina, a najčešće, čak 50 posto, kod ljudi starijih od 70 godina. Drugi je uzrok smrti po učestalosti, odmah iza karcinoma pluća. Osim puštanja brkova, akcija se u svijetu obilježava humanitarnim maratonima, zabavama, snimanjem filmova od kojih najbolji dobiva “Moscar”, a na kraju sve završava odabirom međunarodnog muškarca “Movembera”, najboljeg nositelja brkova. Prihodi koji se skupljaju tijekom akcije idu zakladi “Movember” koja podupire istraživanja na području spomenutih muških bolesti.

“Movember” u svijetu okuplja više od 1,9 milijuna sudionika, a staro je vjerovanje da je brk simbol moći.