Loša prometna rješenja u Vinkovcima

Loša prometna rješenja u Vinkovcima

fotografije iz priopćenja HNS

"Loša prometna rješenja u Vinkovcima odražavaju se prioritetno na sigurnost prometa i odnos prema najugroženijim skupinama - djeci, invalidnim i starijim osobama te biciklistima. Građani su nezadovoljni u postojećoj 'nehumanoj' regulaciji prometnih tokova", upozorava vinkovački HNS.

"Biciklističke staze kao pokazatelj stvarne kvalitete živjeljenja ukazuju izvorno problem krivog smjera projektiranja s brojnim nedostacima o kojima se ne vodi računa niti pri rekonstrukciji prometnica odnosno nogostupa", ocjena je prometnog stručnjaka Zdenka Barića, a što potvrđuju brojni građani biciklisti. Rezultat svega su zapuštene i neoznačene biciklističke staze, neoznačeni biciklistički prijelazi ili na kraju njihova prenamjena u dio parkinga, primjerice u Jelačićevoj ulici. "O neostvarenim obećanjima povezivanja staza s Nuštrom ili Rokovcima suvišno je više i govoriti", ocjenjuju u HNS-u.
"Nadalje, u središtu grada s pješačkom zonom, u blizini dvije osnovne škole, glazbene škole i gimnazije, pješaci, kao sudionici dinamičnog prometa, ni na koji način nisu zaštićeni. Navedeno se rješava prometnim znakom i kolničkim natpisom 'zona škole' što upozorava na blizinu škole i obvezno ograničenje brzine. Suprotno tome, najbliži pješački prijelaz je kod zgrade kazališta, upozoravaju u HNS-u. Dodaju da su navedena rješenja financijski zanemariva. Uključuju bojanje ili premještanje prometnog znaka, a donose brojne benefite. Zahtjevaju prije svega dobru volju, zainteresiranost za navedeni problem te znanje čime bismo u startu riješili 30% prometnih problema.  Također uočavaju da su, uspostavom pješačke zone, okolne ulice preuzele na sebe promet nekadašnje glavne prometne 'aorte', no dodatno promet usporava činjenica što su dijelovi svih okolnih jednosmjernih ulica prenamjenjeni u parkirna mjesta.
Parkiranje u ulici V. Kovačića od raskrižja sa Zagrebačkom do Hrvatskih kraljeva je nedopustivo, posebice što onuda prometuju autobusi. Cesta je jednosmjerna i na tom dijelu se vozila parkiraju i sa lijeve i sa desne strane. Na taj način je gotovo nemoguće proći između parkiraninih vozila osobito u tržne dane. Problem treba riješiti na način da se postavi znak zabrane zaustavljanja i parkiranja slijeve strane ulice", predlažu u vinkovačkom HNS-u.

"Prometna rješenja kružnim tokovima su ne samo jeftinija, nego primarno sigurnija rješenja, a uz to ne zaustavljaju sav promet. Uz to što su jeftinija, predstavljaju trend u svijetu koji je sigurniji i ne zaustavljaju promet. Kao primjer, Barić navodi semaforizirano raskrižje na ulasku u grad iz pravca Rokovaca na kojem niti jedan jedini element struke nije zadovoljen. Naime, preporuka struke navodi kružni tok na ulasku u naselje koje će usporiti, ali ne i prekinuti promet, a primarno anulira frontalne ili sudare pod pravim kutem s najtežim posljedicama. Nažalost pomaka nema, a 98% kružnog toka tamo je već odrađeno. 'Znači li to isključivo pogodovanje tvrtkama koje se bave održavanjem semafora na koje se godišnje potroši u gradu 300 000 kuna i koliko je to uopće argumentirano?“pita na kraju prometni stručnjak Zdenko Barić.