"Naše domaće, sada i ubuduće" i nove mjere financiranja ruralnog razvoja

"Naše domaće, sada i ubuduće" i nove mjere financiranja ruralnog razvoja "Naše domaće, sada i ubuduće" i nove mjere financiranja ruralnog razvoja

foto: HRT/Mirta Milas

U Osijeku se predstavljaju proizvodi s oznakama kvalitete Hrvatske poljoprivredne agencije: meso, mlijeko i jaja s hrvatskih farmi, med s hrvatskih pašnjaka te kruh s hrvatskih polja. Istodobno se održavaju i radionice o novim mjerama financiranja ruralnog razvoja u Osijeku.

Ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić u Osijeku sudjeluje na radnom ručku na kojem se promoviraju domaći proizvodi. U tijeku su i radionice o mjerama Programa ruralnog razvoja za poljoprivrednike te predstavljanje Zakona o poljoprivrednom zemljištu predstavnicima jedinica lokalne samouprave. Ministar ističe kako sa svojim timom obilazi 20 hrvatskih županija jer nam je raspolaganju 2,4 milijarde eura iz Programa ruralnog razvoja. Preko 50 posto je raspisanih natječaja, a 30 posto ugovorenih. Najavio je kako uskoro dolaze programiranje i pregovori o novom programskom razdoblju te kaže kako želi čuti korisnike ili potencijalne korisnice Programa ruralnog razvoja u kojem smjeru se smjeru ti novci trebaju raspoređivati u budućnosti. Ove će godine krenuti i  programiranje na razini Europske unije i pregovori s državama članicama.    

Ministar Tolušić smatra da su domaći proizvodi najkvalitetniji te je omjer kvalitete i cijene kod njih najpovoljniji. Naglasio je kako njihovom kupovinom potičemo razvoj hrvatske poljoprivrede i proizvodnje te prehrambene industrije. "Sve se to može vidjeti i na slavonskim poljima koja možemo obići u svakom trenutku i u to se uvjeriti". 

Rekao je i kako su komplicirane procedure prilikom prijave na natječaje u Programu ruralnoga razvoja pojednostavljene, no još uvijek ima prostora za poboljšanja. "I Ministarstvo poljoprivrede bilo je dosta sporo u obradi cjelokupnih natječaja. I tu su se stvari ubrzale, no i tu možemo biti još brži. Cilj je da u roku od 90 do 100 dana od završetka natječaja proizvođači dobiju ugovore i da se ostvare barem dva natječaja kroz godinu iz svih mjera. Za to trebaju kapaciteti i na lokalnoj razini: konzultanti te razvojne agencije te Agencija za plaćanja u poljoprivredi koja te projekte odobrava".

A ravnateljica Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnome razvoju Matilda Copić rekla je da ove godine Hrvatska ima 30 natječaja vrijednosti petsto milijuna eura. "Trenutačno je objavljen natječaj za Mjeru 4.1.1. za neprioritetne sektore te Mjeru 6.2.1. za pokretanje novih diverzificiranih djelatnosti u ruralnim krajevima. Očekuje nas, uz ostalo i objava natječaja za šumarske tipove operacije, natječaji za male i mlade poljoprivrednike". Proizvođačima savjetuje da na vrijeme pripreme i prilože svu dokumentaciju, budu jako oprezni pri odabiru konzultanata te pažljivo čitaju kriterije prihvatljivosti.  

Ravnatelj Hrvatske poljoprivredne agencije Zdravko Barać rekao je kako žele promovirati sve one koji sudjeluju u sustavima označavanja hrvatskih poljoprivrednih proizvoda, oznakama koje izdaje na korištenje HPA: mlijeko, meso i jaja s hrvatskih farmi, med s hrvatskih pčelinjaka te kruh i brašno s hrvatskih polja. "Jasan je cilj manifestacije: ukazati potrošačima da iza proizvoda s tom oznakom stoje sustavi koji prate njihovu sljedivost u  proizvodnom procesu te kvaliteta koja se dokazuje određenim parametrima koji se prate. Jasan je cilj:učiniti domaću proizvodnju i na polici konkurentnijom u odnosu na ostale proizvode".     

     

Reportažni prikaz