Obilježeno 35 godina Zračne luke Osijek

Obilježeno 35 godina Zračne luke Osijek Obilježeno 35 godina Zračne luke Osijek
Zrakoplov Croatia Airlinesa MD-82 koji je obavio posljednji putnički let s osječkog aerodroma uoči izravnih ratnih stradanja (kraj lipnja 1991. godine, linija za Rijeku) Zrakoplov Croatia Airlinesa MD-82 koji je obavio posljednji putnički let s osječkog aerodroma uoči izravnih ratnih stradanja (kraj lipnja 1991. godine, linija za Rijeku)
Razvijeni cargo promet na osječkom aerodromu Razvijeni cargo promet na osječkom aerodromu
Devastirana zgrada putničkog terminala u vrijeme okupacije osječkog aerodroma Devastirana zgrada putničkog terminala u vrijeme okupacije osječkog aerodroma
Ekipa Televizije Zagreb Studio Osijek (danas HRT) na čelu s Darkom Uranjekom, razgovara s prvim direktorom Aerodroma Osijek, Hrvojem Vuksanom – snimljeno u vrijeme izgradnje piste Ekipa Televizije Zagreb Studio Osijek (danas HRT) na čelu s Darkom Uranjekom, razgovara s prvim direktorom Aerodroma Osijek, Hrvojem Vuksanom – snimljeno u vrijeme izgradnje piste
Razvijeni cargo promet na osječkom aerodromu Razvijeni cargo promet na osječkom aerodromu
Stajanka Aerodroma Osijek iz 1983. godine Stajanka Aerodroma Osijek iz 1983. godine
Intenzivan promet u Zračnoj luci Osijek (listopad 2014.) Intenzivan promet u Zračnoj luci Osijek (listopad 2014.)
Naslovnica Glasa Slavonije od 2. lipnja 1980. godine Naslovnica Glasa Slavonije od 2. lipnja 1980. godine
Redovni let i u vrijeme održavanja vrlo posjećenog avio-relija Redovni let i u vrijeme održavanja vrlo posjećenog avio-relija

Prigodnom svečanošću u Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku Zračna luka Osijeka proslavila je 35. rođendan.

U povodu 35. obljetnice od početka rada, Zračna luka Osijek je okupila bivše i sadašnje zaposlenike, predstavnike tvrtki koje surađuju sa Zračnom lukom, predstavnike suvlasnika – Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije i Republike Hrvatske – te kolege iz drugih hrvatskih zračnih luka.

Domagoj Marinić, direktor Zračne luke Osijek, podsjetio je na brojne nedaće s kojima se osječki aerodrom suočio u svojoj prošlosti, ali i na vrijedne poslovne uspjehe koje aerodrom ostvaruje posljednjih godina. Prema njegovim riječima, rezultat je to prvenstveno dobrog rada svih djelatnika, ali i sinergijskog djelovanja i pomoći grada, županije i države. Marinić je istaknuo zadovoljstvo zrakoplovnih kompanija koje koriste osječku zračnu luku, kao i česte ocjene Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo koje upravo osječki aerodrom označavaju kao najbolji hrvatski aerodrom.

- Koliko smo čvrsti i ustrajni, najbolje govore rezultati koje ostvarujemo u zadnje vrijeme. Porast broja putnika i operacija zrakoplova i uspostavljene nove linije prema domaćim i međunarodnim destinacijama. Promet putnika u 2014. godini je u odnosu na 2013. porastao čak 800 posto, a ove godine očekujemo porast od 30 posto – rekao je Marinić, dodajući kako je realno da Zračna luka Osijek do 2018. godine ostvari godišnji promet na razini od 200 tisuća putnika.

Zadovoljstvo poslovnim rezultatima istaknuli su i Denis Ambruš, zamjenik osječkog gradonačelnika, kao i Vladimir Šišljagić, župan osječko-baranjski.

Župan Šišljagić osobito je naglasio ustrajnost zaposlenika Zračne luke proteklih godina, a podsjetio je i na pomoć kojom je razvoju osječkog aerodroma pridonijela Osječko-baranjska županija. On je istaknuo značaj zračne luke kao dijela čitavog prometnog segmenta koji može pomoći ukupnom gospodarskom razvitku, a osobito razvitku kontinentalnog turizma u ovom dijelu Hrvatske.

U sklopu ovog obilježavanja, prikazan je i kratki retrospektivni film „Zračna luka Osijek – naših prvih 35 godina“ o povijesti i sadašnjosti Zračne luke Osijek. Film potpisuje osječki novinar Svetozar Sarkanjac, a produkcijske usluge osječka tvrtka Trotoar.

Iz filma saznajemo kako su se prve inicijative o potrebi izgradnje pravog osječkog, ali i regionalnog slavonskog aerodroma javile još davne 1971. godine. Ta je inicijativa potvrđena suglasnošću 14 tadašnjih slavonsko-baranjskih općina. Odluku o izgradnji izgradnji regionalnog aerodroma Osijek-Klisa, donijela je Skupština Zajednice općina Osijek u lipnju 1978. godine, a izgradnja je započela 23. studenog te iste 1978. godine. Godinu i pol kasnije, 30. svibnja 1980. godine – osječki aerodrom je otvoren za promet.

Prvi putnički let ostvaren je u ponedjeljak, 2. lipnja 1980. godine avionom DC9 Jugoslavenskog aerotransporta na liniji iz Osijeka ka Zagrebu.

Prema tadašnjem redu letenja, Osijek je svakodnevno bio povezan sa Zagrebom, dva puta tjedno s Beogradom, a sezonskim linijama s Pulom, Rijekom, Splitom i Dubrovnikom.

Dvije godine nakon otvaranja, izgrađen je cargo terminal, nakon čega u Osijek tih godina stižu transportni avioni iz Libije, Egipta, Mongolije, Indije... Dopremala se i otpremala sirova koža, jednodnevni pilići, sijaćice...

Godine 1991. rat je prekinuo razvoj osječkog aerodroma. Krajem lipnja te godine, odrađen je posljednji let. Bio je to zrakoplov Croatia Airlinesa na letu za Rijeku. U agresiji na Republiku Hrvatsku Zračna luka Osijek je okupirana, devastirana dok je većina sustava i opreme uništeno ili ukradeno. U vrijeme procesa mirne reintegracije, zračna luka je služila kao logističko središte mirovnih snaga Ujedinjenih naroda.

Krajem devedestih započela je obnova, a Zračna luka Osijek ponovno je stavljena u funkciju 2001. godine.

Unatoč nekoliko pokušaja, redovan putnički promet nije uspostavljen sve do jeseni 2013. godine. Godišnje je bilo tek desetak povratnih sezonskih letova za Split ili Dubrovnik.

Tih godina vrijednost i značaj zračne luke Osijek bila je vidljiva kada su uspostavljenje linije niskobudžetnih kompanija Ryanaira za Frankfurt Hahn i Germanwingsa za Koeln. Nažalost, tada nije bilo dovoljno upornosti niti razumijevanja da se one održe.

I napokon, sredinom 2013. godine, država prepoznaje značaj zračnog prijevoza i kada je u pitanju zračna luka Osijek. Prema konceptu obveznosti obavljanja javne usluge zračnog prijevoza, a u cilju unapređenja gospodarskog i socijalnog razvoja Osijeka, Osječko-baranjske županije i čitave istočne Hrvatske, započinje program sufinanciranja redovnog putničkog prometa.

Kreće redovna putnička linija za Zagreb, iz Osijeka se sezonski leti ka Rijeci, Splitu i Dubrovniku, a na osječki aerodrom dva puta tjedno slijeću avioni Ryanaira povezujući Osijek i Slavoniju s Londonom.

Godinu 2014. Zračna luka Osijek završava s blizu 30 tisuća putnika.