Štrajk graditelja dravskog mosta

Štrajk graditelja dravskog mosta

Foto: Miroslav Lačanin

Zbog štrajka 30-ak radnika zagrebačke „Hidroelektre" dodatno je usporena izgradnja dravskoga mosta na Koridoru 5C kod Osijeka. Riječ je o najduljem mostu u Hrvatskoj dugačkom 2,5 kilometra i vrijedom skoro milijardu kuna.

strajk-hidroelektra1.jpg

Dio radova na mostu Drava Koridora 5C već drugi dan stoji. Tako će biti, kažu razočarani radnici Hidroelektre, sve dok ne dobiju plaće. Na terenu, daleko od svojih domova i obitelji, tridesetak radnika radi za minimalac. Već drugi mjesec bez plaće pa nemaju novca ni za povratak kući. Štrajk su najavili upravi tvrtke, no odgovor nisu dobili. Iako strahuju od gubitka posla, ne mogu raditi ni bez plaće.

Hidroelektra niskogradnja za prošlu je godinu prijavila gubitak od gotovo 56 milijuna kuna. Ovogodišnji ugovoreni poslovi manji su nego prije pa radnici ne vide svjetliju budućnost. Zašto kasne plaće za više od 1200 zaposlenih pokušali smo doznati u upravi Hidroelektre. Službene informacije nema, niti pismenim niti usmenim putem, a neslužbeno doznajemo da će na plaće još pričekati.
Most vrijedan 949 milijuna kuna gradi konzorcij koji se sastoji od četiri hrvatske građevinske firme – sa slavonske strane most grade Skladgradnja i Viadukt, dok s baranjske strane most grade Osijek Koteks i Hidroelektra. Iako je zacrtani rok za završetak gradnje bio kraj 2013. godine, svi radovi značajno kasne, osim kilometar dugog priobalnog mosta sa slavonske strane koji je izgradila Skladgradnja. S baranjske strane su radovi u nenadoknadivom zaostatku – priobalna konstrukcija mosta je djelomično izgrađena, a piloni su jedva provirili iz zemlje i pitanje je kada će biti dovršeni.

strajk-hidroelektra.jpg

Most se sastoji od tri dijela, dvije priobalne armiranobetonske konstrukcije mosta duljine oko kilometar i glavne čelične, tj. spregnute rasponske konstrukcije iznad rijeke Drave duljine 420 metara. Armiranobetonski pilon je oblika slova A, visok je 75 metara, a kabeli koji će se spajati na most sastoje se od 37 do 91 pojedinačnih čeličnih užeta. Službeni naziv mu je ‘Most Drava 5C’ i nalazi se na trasi autoceste Beli Manastir – Osijek – Svilaj u sklopu međunarodnog Paneuropskog cestovnog koridora 5C koji će se po završetku protezati od Budimpešte do Ploča. 

strajk-hidroelektra5.jpg