Istra vodeća domaća regija u ekološkoj proizvodnji

Istra vodeća domaća regija u ekološkoj proizvodnji

(foto: Duško Marušić/Pixsell)

U okviru zajedničke europske poljoprivredne politike posebna se pozornost posvećuje ekološkoj proizvodnji koja se potiče izdašnije nego ostali oblici uzgoja. Taj proces u Hrvatskoj još uvijek ide presporo, a tržište takvim proizvodima još uvijek nije dovoljno uređeno.

Istarska županija svrstala se među regije koje u Hrvatskoj prednjače u ekološkoj proizvodnji. Ponajviše zbog takvog načina uzgoja maslina, ponešto vinove loze te znatno manje povrća, voća, žitarica i meda. Male količine koje proizvedu certificirani ekološki proizvođači okupljeni u Udruzi istarski eko proizvod plasiraju bez problema, kaže njen predsjednik Dorijan Siljan." Trežište ekoloških proizvoda u Istri je orijentirano na maloprodaju, nešto na kućnom pragu, nešto putem tržišta, web trgovina i slično", kaže Siljan.

Treba ne samo povećati povećati količine ekoloških proizvoda već i sortiment a potom i osigurati nove kanale prodaje. Zaključak je istraživanja koje je proveo porečki institut za poljoprivredu i turizam ispitujući tržište ekološkim proizvodima u Istri. Dean Ban - ravnatelj Instituta: " Slabo je povezana proizvodnja s turizmom gdje je osobno vidimo komparativnu prednost i Istre i Hrvatske na način da se može povezati", rekao je Ban.

Ono što u Hrvatskoj proizvede 4400 proizvođača na 97 tisuća hektara podmiruje tek dio potreba domaćeg tržišta iako površine pod ekološkom proizvodnjom stalno rastu, baš kao i u Europskoj uniji, ističe član odbora za poljoprivredu Europskog parlamenta eurozastupnik Ivan Jakočić: " Istra ima tu fanatastičan potencijal. I Hrvatska ima fantastičan potencijal. Možemo reći da naši poljoprivrednici mogu početi pošteno živjeti od svoga poštenog posla, a s druge strane potrošači će imati sve garancije da štite zdravlje, a ne da štete zdravlju" , rekao je Jakovčić.

Zapušteno i godinama neobrađivano zemljište za ekološku je proizvodnju prednost. I prilika da se Hrvatska značajnije uključi na europsko tržište ekološkim proizvodima koje je vrijedno oko 27 milijardi eura godišnje.