Potrošači imaju veća prava u kupovini preko interneta

Potrošači imaju veća prava u kupovini preko interneta

(foto: Tatjana Kaštelan/HRT)

Potrošači su danas sve informiraniji kada su u pitanju njihova prava. Istovremeno, trgovci znaju kako ne mogu odbiti reklamaciju i nadoknaditi štetu kupcu koji, slijedom propisane procedure, na nju ima pravo. No, manje se zna da su pravila pri kupovini putem interneta drugačija.

Sve je učestalija kupovina putem interneta. Pritom vrijede drugačija pravila i zakon potrošača više štiti. Kada primjerice kupimo proizvod 'on line',  putem telefona, kataloga ili na prezentacijama, kupac se ima pravo predomisliti i u roku od četrnaest dana proizvod vratiti trgovcu. Trgovac je dužan bez naknade i penala vratiti novac. Upravo iz razloga što proizvod nemamo mogućnost – kao kada smo u trgovini – vidjeti, prebirati ili otvoriti, kaže Hana Jurić iz Savjetovališta za zaštitu potrošača Pula.

I pri kupovanju u inozemstvu potrošači se imaju kamo obratiti, kaže Hana Jurić. U sklopu Europske unije postoji Europski potrošački centar Hrvatska - ECC Hrvatska (Pomoć i savjeti za potrošače u Europi) koji djeluje pri Ministarstvu gospodarstva. Taj sustav savjetuje i pomaže u rješavanju problema u vezi s inozemnim trgovcima.

Iz Savjetovališta za zaštitu potrošača Pula podsjećaju i na važan sustav koji se koristi u cijeloj Europskoj uniji – riječ je o sustavu Rapex – u kojemu se pravovremeno objavljuju svi proizvodi koji se zbog neispravnosti ne koriste.

Opširnije poslušajte u nastavku.

Potrošači imaju veća prava u kupovini preko interneta