Prijeti li zatvaranje najfrekventnijeg graničnog prijelaza u Istri?

Prijeti li zatvaranje najfrekventnijeg graničnog prijelaza u Istri?

(foto: Duško Marušić/Pixsell)

Most preko rijeke Dragonje, na graničnom prijelazu Kaštel oštećen je do te mjere da mu je narušena nosivost. Lani se u Ljubljani sastala mješovita hrvatsko-slovenska komisija i zaključila kako će zajednički riješiti problem, no dogovor još nije postignut.

Most na ulazu u zemlju nije samo ruglo puno rupa. Zbog propuštanja vode oštećen je i njegov donji postroj."Pisali smo ministru mora, pisali smo također i slovenskoj strani, stručnjaci iz Hrvatskih cesta i stručnjaci sa slovenske strane kažu da je most u narušenom stanju, da je nosiva konstrukcija narušena", pojašnjava gradonačelnik Buja Fabrizio Vižintin. Dodaje kako od ukupnog prometa na sva tri granična prijelaza, 65% ostvaruje se upravo na graničnom prijelazu Kaštel. Drugim riječima, preko ovoga mosta godišnje prođe više od 3 i pol milijuna automobila.

U Istri se pribojavaju zatvaranja mosta jer bi se tada promet morao preusmjeravati na ostale prijelaze. "Koji su smanjenog kapaciteta zbog propusnosti graničnih prijelaza, broju traka ulazno-izlaznih i svega ostaloga što bi uvelike otežalo promet i stvorilo dodatne zastoje" kaže Božo Kirin zamjenik načelnika PU istarske.

Ne čudi što problematika mosta osim hrvatske itekako zanima i slovensku javnost. Putnici kažu: "Idemo na ljeto na more i znamo kakva je situacija u sezoni, gužva i ako ostanemo bez toga mosta, što ćemo onda?" 

Evo odgovora iz slovenskog resornog ministarstva: "Na sastanku 2017. u Ljubljani dogovoreno je da Direkcija Ministarstva Republike Slovenije proslijedi izrađenu projektnu dokumentaciju za most na Dragonji - Hrvatskim cestama, što je i učinjeno 16. listopada 2017. Odgovor do danas nismo dobili", ističu u slovenskom ministarstvu.

U Hrvatskim cestama pregledali su slovensku dokumentaciju o gradnji novog mosta. No, prema hrvatskim zakonima - za razliku od slovenskih - za to su potrebne građevinske dozvole, a samim time i duže vrijeme. Tamara Pajić glasnogovornica Hrvatskih cesta: "Bitno je samo doći do konačnog rješenja da se vidi hoće li se prihvatiti inicijativa tj. razmišljanje da se krene odmah u sanaciju zato što za sanaciju nije potrebna građevinska dozvola."

Očito postoje šumovi u kanalima jer nije jasno zbog čega različite inicijative nisu detektirane već na sastanku u listopadu. Obje strane najavljuju nove susrete. No, odugovlačenje rješenja oko mosta na području koje nikada nije bio sporno, pa tako ni predmetom arbitražnog postupka, čini se kao posljedica napetosti između dviju država.