Uljanikovcima sjele plaće - restrukturiranjem moguća luka za mega jahte

Uljanikovcima sjele plaće - restrukturiranjem moguća luka za mega jahte

Uljanik (foto: Tatjana Kaštelan/HRT)

Radnici pulskog brodogradilišta Uljanika neće u štrajk. Oko 13 sati počele su sjedati plaće na račune. Slijedi puno teže razdoblje za brodogradilište a to je restrukturiranje za što je potreban ozbiljan strateški partner.

Radnicima je laknulo, jer posljednjih dana nisu vjerovali nikome – ni Upravi, a ni sindikatima. Jer živjeti se mora, ovrhe, alimentacije, računi ne čekaju, kažu.

Danas su na svojim su radnim mjestima, posao se pokreće. I sada počinje još jedno teško razdoblje i za Upravu i za radnike, a i za budućega strateškog partnera. Uprava bi ga, kako je najavila, trebala predstaviti na izvanrednoj skupštini Grupe 16-og idućeg mjeseca.

Stiglo je više pisma namjere među kojima su tvrtke Kermas energija Danka Končara te Palumbo Grupe iz talijanskoga grada Napulja. Kredit od 96 milijuna eura što ga je odobrila Europska komisija bit će, naime, dostatan za tri do četiri mjeseca. Plaća je isplaćena no bitno je da se nastavi proces restrukturiranja Uljanika kaže premijer Andrej Plenković.

Pomoć podrazumijeva plan restrukturiranja, kaže ministar Financija Zdravko Marić, što brodogradnji nije napoznato.

U idućem razdoblju govori se o diverzifikaciji proizvodnje, kaže član Uprave Uljanika Marinko Brgić. „Razmišljali smo o tome što je Hrvatskoj danas potrebno - to je nekakva luka za mega jahte koja je komplementarna djelatnost i to je zimovanje tih jahti zapravo u Puli i tu se može zaposliti određeni dio naših radnika", ističe Brgić.

Otok Uljanik sigurno ostaje brodograđevni otok, brodogradnja se na tom otoku razvijala od 1856. godine i u Uljaniku vjeruju da će ona biti nastavljena i u budućnosti.

Koliko bi radnika u restrukturiranju moglo ostati bez posla još se ne zna. No, bez obzira na restrukturiranje Uljanik je već razmišljao o reduciranju brodogradnje tako da se strateški veže za proizvodnju sofisticiranih brodova koji nose veću dodanu vrijednost. Tri do četiri takva broda na godinu na lokaciji Pule i Rijeke dalo bi mogućnost za preživljavanje Uljanika. Išlo bi se na smanjivanje kooperanata i zadržavanje radnika.

Sve to ne smije biti na teret radnika, ističe Vedran Dragičević iz Sindikata Metalaca Hrvatske, ali sviđa mu se razmišljanje Uprave.

Ono na čemu će sindikati inzistirati, a Uprava nastojati ostvariti, jest da se u Puli održi djelatnost brodogradnje koja traje već 160 godina.

Opširnije poslušajte u nastavku.

Uljanikovcima sjele plaće - restrukturiranjem moguća luka za mega jahte