Bachova "Muka po Ivanu" oduševila riječku publiku

Bachova "Muka po Ivanu" oduševila riječku publiku Bachova "Muka po Ivanu" oduševila riječku publiku
Marin Blažević i Oliver Frljić uoči koncerta o tituli EPK 2020. (Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka) Marin Blažević i Oliver Frljić uoči koncerta o tituli EPK 2020. (Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka)
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka

Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka

U ozračju dobivene titule Europske prijestolnice kulture 2020., tradicionalni Uskrsni koncert "Muka po Ivanu" Johanna Sebastiana Bacha sinoć je premijerno održan u riječkome Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca.

Solisti, zbor i orkestar Opere, uz pojačanje riječkog zbora Schole Cantorum, pod ravnanjem dirigenta Tibora Bogányija, izveli su potresno remek-djelo sakralne glazbene literature. Orkestralna i zborska snaga glazbenog izričaja sinoć je vladala riječkom kazališnom scenom. Snažan dramski akcent naglašavao je tekstualni predložak koji je bio titlovan, a Bachova polifona partitura odražavala je njegovu dubinu meditativnosti i osjećajnosti.

Jačom primjenom kromatike, Bach izražava osjećaje boli, tuge i potištenosti, a njegove vokalne teme imaju gotovo instrumentalni karakter. Tenor Marko Fortunato imao je zahtjevan zadatak naratora, bas Slavko Sekulić bio je upečatljiv Isus lijepih, sonornih dubina, a tenoru Ibrahimu Yesilayu nedostajalo je više glasovne uživljenosti i dinamičkog nijansiranja.

Altistica Ivana Srbljan lirski je čisto izvela svoje arije, kao i sopranistica Martina Burger, no zahtjevnom baroknom vokalnom tehnikom suvereno je vladao bariton Giorgio Surian, još jednom pokazavši veliko solističko iskustvo i sjajnu koncentraciju vokalnoga izraza. Posebne pohvale zaslužuje zbor koji je ritmičkom preciznošću i dubokom proživljenošću čiste intonacije bio izvrstan sudionik cjelokupne izvedbe.

Pod znalačkom rukom maestra Tibora Boganyia orkestar je zvučao raskošno barokno uz široku i bogatu sigurnost bassa continua. Zborski završetak u ljepoti duhovne lirike publiku je nagnao na dug i srdačan pljesak zadovoljstva izvedbom.

Komentari