Daniel Rafaelić u Art-kinu predstavlja "Kinematografiju u NDH"

Daniel Rafaelić u Art-kinu predstavlja "Kinematografiju u NDH"

Foto: Art-kino Croatia

Knjiga Daniela Rafaelića "Kinematografija u NDH" u izdanju Naklade Ljevak bit će predstavljena večeras u 19 sati u sklopu programa "Film izvan okvira" Knjižnice Art-kino. Nakon predstavljanja, na programu je njemački film iz 1941. "Ljudi u oluji". Ulaz je besplatan.

Nagrađivani povjesničar filma Daniel Rafaelić predstavit će svoju novu knjigu u Art-kinu u društvu poznatog voditelja Roberta Ferlina. Knjiga za koju je Rafaelić istraživao više od 10 godina donosi povijesni pregled kinematografije u NDH-u po godinama, od 1941. do 1945. Kinematografija u NDH velik je doprinos istraživanju kulturne i društvene povijesti NDH. Rafaelić je zaslužan i za pronalazak filmova Život seljaka u Hrvatskoj (1943.) te Agram, glavni grad Hrvatske (1944.) u njemačkom Bundesarchivu te berlinskom Filmarchive.

Što su slikopis i slikokaz, kada i zašto je uspostavljeno Ravnateljstvo za film, na koji se način film koristio za širenje ideologije i propagande, kako se film financirao, do koje se granice država uplitala u proizvodnju i distribuciju, kako su funkcionirali nadzor i kontrola te, u konačnici, koja je uloga filma u djelovanju na javnost – neka su od pitanja na koje odgovor daje knjiga Daniela Rafaelića.

Knjiga će se tijekom predstavljanja moži kupiti po promotivnoj cijeni direktno od nakladnika. Nakon predstavljanja knjige Kinematografija u NDH u Art-kinu će biti prikazan film Ljudi u oluji (Menschen im Sturm, 1941.) koji je 1942. godine u samo mjesec dana u NDH-u pogledalo 23.600 gledatelja. U srpnju 1941. u endehaški Zagreb stiže njemačka filmska ekipa predvođena Olgom Tschechowom, zvijezdom kinematografije Trećeg Reicha.

Snimaju film Menschen im Sturm - o pokušaju bijega male grupe volksdeutschera preko njemačko-jugoslavenske granice uoči Drugoga svjetskog rata. Ovaj antislavenski film premijerno je u Zagrebu prikazan u ožujku 1942. i vrlo brzo se prometnuo u jedan od najvećih kino-hitova toga vremena, između ostaloga i zbog toga što je endehaški Poglavnik inzistirao da se jedan filmski lik oblikuje po njemu. Poslije rata, film je stavljen na listu tzv. vorbehalts filmova i bio je godinama zabranjen za javno prikazivanje.

Komentari