Dvije nove izložbe u Rijeci: o prošlom u današnjem

Dvije nove izložbe u Rijeci: o prošlom u današnjem

Vojin Bakić: Portret Ivana Gorana Kovačića, 1946 – 1947.; Vojin Bakić: Glava s osmjehom, 1953. (Foto: MMSU Rijeka)

U riječkom Muzeju moderne i suvremene umjetnosti i u ''Malom salonu'' večeras će biti otvorene dvije izložbe koje, samo na prvi pogled, međusobno nisu povezane. Obje izložbe kulturološkim povijesnim činjenicama daju novi kontekst.

Riječki MMSU priredio je postav slika, skulptura i dokumentacije iz fundusa muzeja naslovljen Socrealiza/m/odernizam skice stalnog postava. Izložba što će biti otvorena u 21 sat sukobljava radove rigidnog socrealizma 40-tih s modernom umjetnošću 50-godina prošlog stoljeća.

Riječ je o jednom od mogućih nacrta, tematskih izložbi kojom se predstavljaju značajne pojave iz povijesti Muzeja. U ovom postavu to je manifestacija koja je obilježila izložbenu djelatnost 50-ih: Salon 54. Da bi se objasnila pojava i značaj Salona, na izložbi će biti markiran društveni i kulturni kontekst tih godina predstavljen likovnim radovima i dokumentacijom koja prikazuje kulturnu klimu vremena, a uz umjetničku građu koja je u fundusu ostala nakon održavanja Salona prikazat će se i dokumentacija izložbe.

 

Giovanni Morbin (Vicenza, Italija, 1956.) diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Veneciji u klasi profesora Emilija Vedove. Nakon prvog nastupa svoje istraživanje usmjerava na ponašanje i performans i bavi se predmetima koji mogu služiti kao funkcionalni alati.

Sat ranije u Malom salonu bit će otvorena izložba Nešto drugo talijanskog umjetnika i performera Giovannija Morbinekoji koristeći faštističke simbole, kako kaže, ne propituje prošlost, već današnje primjere fašizma ekstremističkih političkih skupina. Temeljena na radovima s političkim temama, izložba je zamišljena za prostor Malog salona, a sastoji se od skulptura, kolaža, instalacija, fotografija te video dokumentacije performansa održanom u Rijeci u ponedjeljak 6. listopada.

Djela i performans glavnog rada izložbe L’angolo del saluto / Kut pozdrava temelje se na pozdravu kojim su se fašisti služili na okupljanjima još od dvadesetih godina prošlog stoljeća. To je nesvjesna modernistička skulptura, ali i mizanscena za javnu publiku. Naslov izložbe potekao je od naziva singla grupe Sex Pistols iz 1979., čiji omot prikazuje Sida Viciousa u crvenoj majici s nacističkim znakom. Poslušajte izjavu:

Komentari