Filmska jesen: što nas čeka u novoj sezoni Art-kina Croatia?

Bit će prikazane i dvije epizode druge sezone "Novina": Nives Ivanković (Foto: Art-kino Croatia)

Novu sezonu Art-kino otvara 20. rujna premijerom "Srbenke", nagrađivanoga dokumentarnog filma snimljenog u Rijeci. Bogat filmski sadržaj uključuje i najnovije filmove Spikea Leeja i Wesa Andersona, kao i izraelsku dramu o ratnoj svakodnevici "Fokstrot" te danski triler s temom otmice - "Krivnju".

Dokumentarni film "Srbenka" Nebojše Slijepčevića otvorit će jesensku sezonu Art-kina Croatia u četvrtak 20. rujna u 20 sati. Film je sniman u Rijeci te su mu protagonisti Riječani, a tematizira vršnjačko nasilje prema nacionalnim manjinama, prateći pripreme i probe za kontroverznu predstavu "Aleksandra Zec" redatelja Olivera Frljića i dramaturga Marina Blaževića. Izuzetnome međunarodnom uspjehu filma svjedoče nagrada za najbolji dokumentarac na Sarajevo Film Festivalu, nagrada Doc Alliance na filmskom festivalu u Cannesu te proglašenje jednim od 15 najboljih europskih dokumentarnih ostvarenja u 2018. godini po izboru Europske filmske komisije.

"Pseći otok" animirani je film za odrasle kojeg je producirao je i režirao Wes Anderson. Nakon što su svi psi zbog straha od zaraze psećom gripom izgnani na pseći otok, film prati avanturu spašavanja ljubimca Spota, koja poprima političke konotacije i utjecaj na situaciju u državi. Glasove likovima dali su Scarlett Johansson, Edward Norton, Greta Gerwig, Bill Murray, Frances McDormand, Tilda Swinton i Yoko Ono

"Novine", jedina serija na hrvatskome jeziku koju je otkupio Netflix, imat će premijeru svoje druge sezone u Art-kinu Croatia u nedjelju 23. rujna, kada će se prikazati prve dvije epizode. Serija je snimana u Rijeci, s riječkom filmskom ekipom.

Novo filmsko ostvarenje nagrađivanog redatelja Spikea Leeja biografska je drama s elementima komedije o razotkrivanju Ku Klux Klana u Colorado Springsu 70-ih godina prošlog stoljeća. Bazirana je na istinitim događajima i biografiji koju je napisao protagonist Ron Stallworth, prvi policajac u Coloradu afroameričkog porijekla. Stallworth (John David Washington) kreće u pothvat infiltriranja u lokalni Ku Klux Klan, u čemu mu pomaže detektiv Zimmerman (Adam Driver), koji je pak jednako omraženoga židovskog podrijetla.

"Fokstrot", kontroverzna ratna drama izraelskog redatelja Samuela Maoza, osvojila je glavnu nagradu žirija na filmskom festivalu u Veneciji, kao i nagradu publike na Zagreb Film Festivalu. Film istražuje problematiku ratnog zločina, stradanja i žalovanja. Unatoč iznimnom uspjehu, dospio je na crnu listu izraelske vlade zbog eksplicitnog prikaza prikrivanja ratnih zločina od strane izraelske vojske.

Minimalistički triler i redateljski prvijenac Gustava Möllera "Krivnja" u potpunosti je smješten u jednu sobu. Detektiv Holm, samo uz pomoć telefona i kompjutera, postaje opsjednut razrješavanjem slučaja otmice. Film propituje intrigantne i aktualne ideje o moralnim granicama policijskog autoriteta.

Početkom listopada Art-kino Croatia, u suradnji s Goethe-Institutom, najavljuje izvrstan izbor filmova s filmskog festivala u Berlinu, u sklopu programa Berlinale Special - Suvremeni njemački film.

U sklopu Dana mađarske kulture prikazat će se film "Puskás Mađarska", portret najboljega mađarskog nogometaša koji je postigao svjetsku slavu. Zadnji tjedan rujna u Art-kinu gostovat će istaknuti redatelji Praške filmske škole – Goran Paskaljević, Rajko Grlić, Lordan Zafranović, Goran Marković i Srđan Karanović, koji su diplomirali na znamenitoj filmskoj školi FAMU u Pragu 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća. Snažan utjecaj na njihovo stvaralaštvo imali su redatelji čehoslovačkoga novog vala, poput Miloša Formana i Jiříja Menzela, kao i profesori na FAMU, dobitnici Oscara Ján Kadár i Elmar Klos

Manifestaciju će otvoriti dokumentarac Rajka Grlića "Mi iz Praga", uz okrugli stol, a prikazivat će se filmovi spomenutih redatelja. Sam kraj rujna rezerviran je za prvi globalni filmski festival kratkog filma – Manhattan Short Film Festival – čijeg pobjednika bira publika nakon prikazivanja devet najboljih filmova, a festival se prikazuje paralelno u raznim gradovima svijeta.