Inovativni "Falstaff" očarao riječku publiku!

Inovativni "Falstaff" očarao riječku publiku! Inovativni "Falstaff" očarao riječku publiku!
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka

Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka

Premijernim i eksplozivnim Verdijevim "Falstaffom", sinoć je zatvorena operna trilogija "Verdi- Shakespeare- Surian" u riječkom HNK Ivana pl Zajca pod dirigentskim vodstvom maestra Villea Matvejeffa i pod znalačkom dramaturgijom i režijom Marina Blaževića.

Višeslojna, intelektualno duhovita, razigrana do najsitnijeg detalja, prštava i prepuna naboja, režijski inovativno i čisto realizirana, takva je sinoć bila riječka izvedba Verdijevog "Falstaffa". Glazba koja je netipična za tog osebujnog majstora, čipkasto ispisanog kontrapunkta, brzih, gusto napisanih kvarteta i ansambala, bez tipično pijevnih arija, a toliko savršena u svojim izmjenama tempa i emocija. I taj nevjerojatno sljubljen spoj dubokog teksta koji se krije pod vilinskom koprenom i bujne glazbe koja podcrtava radnju kroz zanimljivo obojan instrumentalni izraz.

Pred solistima je bio težak zadatak, puno fizičkog napora, glume , koreografiranih zadataka i zahtjevne glazbene izvedbe koja je tražila ritmičku preciznost i intonativnu točnost. Četiri solistice, Anamarija Knego, Vanja Zelčić, Ivana Srbljan i Biljana Kovač osvajale su scenu i publiku i glasovno i glumački, pretapajući svoju igru u suodnos s publikom na malom, uskom prosceniju, iznad prostora orkestra. Publika je bila dio priče, a redatelj Marin Blažević poput Hitchcoocka, pojavljivao se u ulozi rekvizitera. Vrlo upečatljiv bio je Robert Kolar kao Ford i Aljaž Farasin kao melodiozni Fenton, uz njih glumački i glasovno vrlo dobri Dario Bercich, Marko Fortunato i Sergej Kiselev.

No, izvedbom je vladao Giorgio Surian, raspjevan, razigran, ležerno komičan, u gesti vrhunskog majstora kojeg je teško nadmašiti. U pokretu, gestama lica, brzim izmjenama tempa i raspoloženja, u oslikavanju lika Falstaffa koji je godinama blizak Surianu, pa mu je i psihologija izričaja iskrena i razumljiva svima. Zabavan, komičan, tužan, slab, a željan onoga što je kroz tijek života davno prohujalo. Njegov glas je nosio, njegova gluma je očaravala, njegov je dodir s publikom bio stvaran i opipljiv. Giorgio Surian je blistao na sceni u ulozi svoga života.

I da, ta energija cijelog ansambla, uz završetak s dodatkom opernog zbora, digao je publiku na noge. Oduševljenje izvedbom dugo je trajalo, a u nama ostaju stihovi: "Sve na svijetu tek je šala. Za lakrdijaša čovjek je stvoren."

Poslušajte osvrt Glorije Fabijanić Jelović te što je, nakon premijere, rekla riječka publika:

Osvrt: Falstaff, pripremila Gloria Fabijanić Jelović

Anketa: Falstaff, pripremila Gloria Fabijanić Jelović

Komentari