Nekad i do Kotora, a danas ni do Mošćeničke Drage

Nekad i do Kotora, a danas ni do Mošćeničke Drage

Foto: Tatjana Sandalj / Radio Rijeka

Noćas će se na Brajdici vezati najveći brod u povijesti riječke luke. Na kontejnerski terminal uplovljavaju, dakle, ogromni brodovi, ali kada pogledamo riječku putničku luku ona, na žalost, zjapi prazna. Cijelog dana u riječku putničku luku i iz luke isplove dva katamarana za nekoliko naših otoka - i to je sve.

Jadrolinija nema računice ni interesa za otvaranje nekih drugih linija iz Rijeke, privatnog interesa isto, za sada, nema, a ni od vladajućih također nitko nema interesa da za svoje građane u suradnji s brodarom potakne otvaranje neke linije do otoka ili, na primjer, do Voloskog ili Mošćeničke Drage, barem preko ljeta.

Nekada su Riječani rano ujutro za vrijeme ljetnih mjeseci koristili trajekt do Cresa, otišli bi se okupati na Porozinu i navečer bi se vratili kućama. Bilo je tako sve do 90-ih. Kako je vrijeme odmicalo, nadali smo se da će se otvarati sve više linija, a dogodilo se suprotno, sve se ugasilo. I ona linija koju smo zvali brza pruga prema Dubrovniku se ugasila, ni nje više nema.

A baš na današnji dan 1892. godine otvorena je dužobalna linija od Rijeke do Kotora. Liniju je otvorilo brodarsko društvo Ungaro-Croata koje je osnovano godinu dana ranije, 1891. godine, sa sjedištem u Rijeci. Bio je to prethodnik Jadrolinije.

Društvo je imalo zanimljiv običaj: jedan brod bi nazvali hrvatskim, a drugi mađarskim imenom. Tako je brod ''Hungaria'' koji je otvorio liniju do Kotora imao blizanca koji se zvao ''Croatia''. ''Croatia'' je kasnije preimenovana u ''Hrvatska'', pa su Talijani kasnije taj brod nazvali ''Sansego'', a iza Drugog svjetskog rata je plovio kao ''Kostrena''. Plovio je do 1964. godine.

Ali vratimo se brodu ''Hungaria''. U današnjoj emisiji ''Tri zmaja'' smo Vas pitali: koliko je sati trajala plovidba ''Hungariom'' od Rijeke do Kotora te 1892. godine kada je linija otvorena?

''Hungaria'' je na liniji Rijeka-Zadar-Split-Gruž-Kotor plovila 37 sati.

Komentari