"Otello“ vrhunska izvedba koja ostavlja dubok trag u svakom gledatelju

"Otello“ vrhunska izvedba koja ostavlja dubok trag u svakom gledatelju "Otello“ vrhunska izvedba koja ostavlja dubok trag u svakom gledatelju
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / Radio Rijeka
Foto: HNK Zajc Foto: HNK Zajc
Foto: HNK Zajc Foto: HNK Zajc
Foto: HNK Zajc Foto: HNK Zajc

Luis Chapa i Anamaria Knego (foto: HNK Zajc)

Čudesan, dramatski uzbudljiv, strastan, slikovit – takav je bio sinoćnji premijerni Verdijev „Otello“ u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića i pod dirigentskim vodstvom Ville Matvejeffa. Druga premijera je 1. veljače, a reprize opere su 2, 3. i 4. veljače 2017. u 19:30 sati.

Početak poput filmskog uprizorenja, projekcija olujnog mora, broda u borbi sa zapjenjenim valovima, a u magličastom prostoru pozadine protagonisti u oluji.

Izvrstan orkestar u bujnom fortissimu pod preciznim vodstvom maestra Matvejeffa i zbor u prva dva reda partera, zvukovno i slikovno začudne ljepote i iznenađujuće atmosfere. Glasovno ujednačeni, čiste dikcije i ritma, dinamično isprofilirani i zvučno kompaktni, ostavili su snažan dojam.

Pozornica tamna, poput dramatske priče, prazna, a scenski prepuna maštovitog dizajna svjetla, Dalibora Fugošića i Alana Vukelića, vodoravnih i okomitih svjetlećih snopova, s pozadinom koja mijenja boje prema psihološkim karakterima i rastućim emocijama.

Režija Marina Blaževića je jasna, definirana, izrađena do najsitnijih detalja, bogato slikovita i slojevita. Luis Chapa u ulozi Otella čist u visinama, lijepo ispjevanih arija, ali na trenutke u duetima i kvartetima nesiguran intonativno.

Scenom je izrazom lica, dinamikom pokreta i snagom glasovne izvedbe vladao Giorgio Surian kao Jago, mračan, zao, crne duše, uživljen u spletke i majstor u izazivanju boli, očaja i tuge.

A Anamarija Knego kao Desdemone osvojila je srca publike prelijepim glasom, čistim zapjevima, besprijekornim visinama i snažno emotivno izrađenom dinamikom koja je dočaravala svu ljubav, bol i nemoć žene koja je nevina i satkana od ljubavi.

Ville Matvejeff je izvrsno orkestrom pratio soliste, dozvoljavajući im i najtiši pianissimo, a snažnim je dinamičkim iščitavanjem partiture naglašavao karaktere protagonista. Treba istaknuti i izvrstan scenski pokret u obradi Selme Banić, kao i crne kostime Sandre Dekanić koji naglašavaju dramsku priču, a u kojoj se crvenom haljinom ljubavi ističe Desdemone u kombinaciji s bijelom koja podcrtava njenu nevinost.

Bio je ovo „Otello“ za svjetske pozornice, „Otello“ kojeg mogu voljeti sve generacije publike i koji sjajnom glazbom, maštovitom režijom, slikovitim svjetlom i vrhunskom izvedbom ostavlja dubok trag u svakom gledatelju. 

Poslušajte osvrt Glorije Fabijanić Jelović te dojmove riječke publike:

Otello, osvrt Glorije Fabijanić Jelović

Dojmovi publike, pripremila Gloria Fabijanić Jelović

Komentari