Riječka premijera "Macbeth": vizualni i glezbeni užitak

Riječka premijera "Macbeth": vizualni i glezbeni užitak Riječka premijera "Macbeth": vizualni i glezbeni užitak
Foto: Gloria Fabijanić Jelović / HRT - Radio Rijeka Foto: Gloria Fabijanić Jelović / HRT - Radio Rijeka

Foto: HNK Zajc

Premijerom "Macbetha", pod dirigentskim vodstvom maestra Marca Boemia te u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića, sinoć je s velikim uspjehom počeo kazališni projekt riječkog HNK Ivana pl. Zajca, operna trilogija Verdi - Shakespeare - Surian.

Crna, mračna, krvava, teška, bolna… to su prvi utisci nakon odgledane predstave. Na njih se odmah naslanja osjećaj beskrajnog zadovoljstva odslušanom glazbom, u izvedbi izvrsnog riječkog orkestra pod znalačkom i iskusnom rukom maestra Marca Boemia koji je suptilno pratio dramsku igru na pozornici. I sjajnih solista, zadivljujuće uvježbanog i angažiranog zbora i razvijene režijske postave koja je zadirala u najsitniji detalj priče zla, sudbine, oholosti moćnika.

"Macbeth" je oslikan svjetlom koje je prigušeno, koje traži put kroz mrak i dim, koje vrišti pri svakom okrvavljenom nožu, koje nestaje ugašeno svakom smrću u drami, a impresivno ga je osmislio Dalibor Fugošić kojem su se, zanimljivim rasporedom svjetlosnih uređaja raspoređenih kao scenografska potka, priključili studenti scenografije Accademie di Belle Arti di Brera iz Milana.

Dario Bercich sa svakom novom ulogom ponovno zadivi gledatelje, pa je tako i kao Banco osvajao toplim, čistim baršunom svog baritona. Macbeth i Lady Macbeth pjevaju natječući se u svojoj želji za tronom i bježeći kroz prigušeno sricanje u ludilo, često kroz dijaloge koji su gotovo recitativi. Veliku osobnu reljefnost Macbetha, izražajnom mimikom lica koja je ponekad prelazila u grotesku, dao je Giorgio Surian. Pokazao je i da se u poznijim godinama može okušati u baritonskom fahu poprilično uspješno, iako mu je trebalo neko vrijeme za opuštanje, da bi se u trećem činu moćnije glasovno iskazao.

Kristina Kolar u ulozi snažne i zle Lady Macbeth, vladala je scenskom pričom i glumački i glasovno, dižući se beskrajnom lakoćom u kristalno čiste visine, pokretljivog glasa i potresnih zapjeva kroz prizor ludila.

Ova je izvedba pokazala snagu riječke Opere, njenog zbora i solista, koji se ne boje upustiti u zahtjevnu dramsku igru protkanu Verdijevom glazbom prepoznatljive melodičke snage i polifonog izraza. Bila je ovo predstava 21. stoljeća, koja uvodi u jednako sjajnu priču Otella, nakon čega slijedi Falstaf. Bravo svim protagonistima na tri sata vizualnog i glazbenog užitka!

Poslušajte djelić atmosfere i dojmove premijerne publike:

Publika ima riječ, pripremila Gloria Fabijanić Jelović

Premijera Macbetha: djelić atmosfere u osvrtu Glorije Fabijanić Jelović

Komentari