Uoči premijere: Giorgio Surian bit će Macbeth

Uoči premijere: Giorgio Surian bit će Macbeth

Surian u gostima, u režiji Radio Rijeke (Foto: Gloria Fabijanić Jelović / HRT - Radio Rijeka)

Pred nama je, u subotu 14. travnja, u HNK Ivana pl. Zajca, premijera Verdijeve opere "Macbeth" kojom počinje operna trilogija Verdi-Shakespeare-Surian. Glavna poveznica trilogije je sjajni bas bariton, veliki operni mag Giorgio Surian.

Ovaj premijerni "Macbeth" označen je kao prvi susret velikog skladatelja Verdija i velikog pisca Shakespearea, pod dirigentskom palicom maestra Marca Bohemia i u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića. Povezuje ih rođeni Riječanin, Giorgio Surian koji se, nakon putovanja po svjetskim pozornicama vratio svom gradu i svom kazalištu s velikim zadovoljstvom.

Surian se sjeća kako baš i nije bio najbolji osnovnoškolac jer mu okruženje nije pružilo pravi uvid u vrijednosti učenja. Kasnije je sve to nadoknadio: "...valjda zato što sam bio lijen kao mali, kroz svoj životni i radni vijek sam jako puno radio", kaže.

Pjevanje je krenuo učiti kod gospođe Nade Auer i Carmen Vilović u Rijeci, pjevački uspon počeo je u rodnom gradu ulogom Sulejmana u operi "Nikola Šubić Zrinjski". Nastavio je svoje obrazovanje u školi milanske operne kuće Teatro alla Scala, u kojoj je studirao tri godine, da bi 1980. debitirao s "Ernanijem" u ulozi basa Silve i od tada kreće njegova velika međunarodna karijera.

I da, njegova ljubav za pjevanjem i, kako kaže Surian, sreća koju je imao na tom svom pjevačkom putu, priskrbila mu je svjetla najvećih europskih i svjetskih pozornica te preko 160 prostudiranih i otpjevanih uloga po kojima je postao poznat i priznat.

Pjevao je pod dirigentskom palicom najvećih umjetnika današnjice: Claudia Abbada, Riccarda Muttia, Herberta von Karajana, Lorina Maazela, a partneri su mu na sceni bile operne zvijezde poput Placida Dominga, Jose Carrerasa, Luciana Pavarottia, Montserat Caballe, Mirelle Freni, Joan Sutherland.

Kako govori o prošlosti i o projektu čiju premijeru publika iščekuje poslušajte u nastavku:

Giorgio Surian: Glazba je najvažnija, ali Shakespearea nema bez glume, pripremila Gloria Fabijanić Jelović

Komentari