Profesionalizacija ravnateljske djelatnosti

Profesionalizacija ravnateljske djelatnosti

ilustracija: Dino Stanin / Pixsell

Rezultati projekta obuhvaćaju niz relevantnih ishoda nužnih za profesionalizaciju ravnateljske djelatnosti. Od posebnog je značaja poslijediplomski specijalistički studijski program Vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom.

Priopćenje o završnoj konferenciji projekta "Ravnatelj: profesija i kvalifikacija, a ne funkcija" objavljujemo u cijelosti: 

U srijedu, 26. listopada 2016. godine na Sveučilištu u Zadru održana je završna konferencija projekta Ravnatelj: profesija i kvalifikacija, a ne funkcija (HR.3.1.15-0040). Ukupna vrijednost projekta je 2.048.032,87 kn, s nepovratnim iznosom od 1.945.631,22 kn. Projekt je sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda, a odobren je za financiranje u okviru Poziva na dostavu projektnih prijedloga Unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, iz Operativnog programa Razvoj ljudskih potencijala 2007. – 2013.

Projekt je realiziralo Sveučilište u Zadru u suradnji s partnerskim institucijama – Ekonomskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu i Fakultetom za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Voditeljica projekta je prof. dr. sc. Dijana Vican, rektorica Sveučilišta u Zadru. Članovi projektnog tima su: prof. dr. sc. Izabela Sorić, prof. dr. sc. Igor Radeka, doc. dr. sc. Božena Krce Miočić, doc. dr. sc. Matilda Karamatić Brčić, dr. sc. Daliborka Luketić, dr. sc. Ana Marija Rogić, Gabrijela Vidić, mag. oec., Tomislav Klarin, mag. oec., Irena Kozulić, dipl. oec. (Sveučilište u Zadru); prof. dr. sc. Jurica Pavičić i doc. dr. sc. Morana Fudurić (Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet); prof. dr. sc. Anđelka Peko i dr. sc. Rahaela Varga (Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti).

Projektom se pridonijelo profesionalizaciji ravnateljske djelatnosti u skladu s potrebama ravnatelja odgojno-obrazovanih ustanova (dječji vrtići, osnovne škole, srednje škole, učenički domovi). Realizacija projekta započela je u lipnju 2015. godine, a na završnoj su konferenciji javnosti predstavljeni rezultati rada projektnog tima.

Rezultati projekta obuhvaćaju niz relevantnih ishoda nužnih za profesionalizaciju ravnateljske djelatnosti. Od posebnog je značaja poslijediplomski specijalistički studijski program Vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom. Program čine tri modula (Poslovne discipline, Pedagoško vođenje, Kvaliteta odgojno-obrazovne ustanove) koja će ravnateljima omogućiti stjecanje 60 ECTS-a. Namjera je programa stjecanje kompetencija koje će ravnateljima odgojno-obrazovnih ustanova omogućiti da se kvalitetno nose sa suvremenim odgojno-obrazovnim zahtjevima. Na konferenciji su predstavljeni udžbenici i priručnici pripremljeni za polaznike specijalističkog studija. Radi se o sljedećim udžbenicima:

-          Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Menadžment i marketing u školama (urednici: Božena Krce Miočić i Ljiljana Najev Čačija)

-          Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja (urednici: Dijana Vican, Izabela Sorić i Igor Radeka)

-          Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kultura škole (autorice: Anđelka Peko, Rahaela Varga i Dijana Vican)

Objavljena su i prevedena izdanja priručnika:

-          Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kvaliteta odgojno-obrazovnih ustanova (urednica: Dijana Vican)

-          Školska učinkovitost i obrazovni menadžment: Ususret  smjernicama istraživanja i javne politike u jugoistočnoj Europi (urednici:  Nikša Alfirević, Josip Burušić, Jurica Pavičić i Renata Relja)

Uz navedeno, na konferenciji su predstavljeni i standard zanimanja ravnatelja odgojno-obrazovne ustanove te standard kvalifikacije za sveučilišnog specijalista vođenja i upravljanja odgojno-obrazovanom ustanovom, koji su također osmišljeni u sklopu projekta.

Komentari