Sedmi zadarski festival solo plesa

Sedmi zadarski festival solo plesa

U Zadru je održan jedinstveni u Hrvatskoj plesni festival - Monoplay. Sedmu godinu za redom posvećen je jednoj od najzahtjevnijih plesnih formi - solo plesu. Popularizacija i zrelije prihvaćanje suvremene plesne umjetnosti i ovogodišnji je osnovni zadatak festivala.

Mali festival velikih ideja, kako su ga organizatori Zadarski plasni ansambl i Umjetnička organizacija 21:21 opisali, ove se godine bavi elementarnim postavkama plesa - vremenom i prostorom. U tri dana trajanja donosi četiri cjelovečernje predstave, četiri solo pristupa plesnoj umjetnosti.

S jedne strane to se čini laganim. Sam si na sceni i sam sve kreiraš. Ali s druge strane imaš i veliku odgovornost jer koji god pokret učinio, što god želio pokazati moraš izuzetno dobro prije promisliti - kaže Milan Tomašik, plesač i koreograf iz Slovačke.


Jedna specifična zapravo stvar. Vrlo snažna i forma koja je vrlo rizična za izvođača opisuje Iva Nerina Sibila, plesna kritičarka.

Solo ples u Hrvatskoj je posljednjih godina popularan i iz nekih drugih, praktičnih razloga.

Ja mislim da je isto tako jedan odgovor na cijelu današnju kulturnu politiku i rezanje novaca tako da u principu su izvođači primorani raditi sami - Zrinka Užbinec, plesačica i koreografkinja.

Tako da prilika da pokažemo svoja sola koja ionako nastaju u takvom manjku financijskih sredstava je dapače vrlo dobra prilika.

Zadar im za sad jedini u Hrvatskoj daje tu priliku i na taj način već sedmu godinu za redom nastoji popularizirati suvremenu plesnu umjetnost.

Radi se tu o dvadeset i nešto godina kontinuiranog rada da bi se dobio ovaj efekt i zbog toga sam izuzetno ponosna - to su moji učenici , ljudi koji sve više i sve bolje rade -objašnjava Sanja Petrovski, umjetnička voditeljica 7. Monoplaya.

I zadarski Monoplay raste i razvija se, pa su ove godine uz plesne predstave na programu i radionice. O plesu se nakon svake izvedbe i razgovara kroz kritički 'Parkour'.

Krenuo je kao ideja da se taj kritički pogon i znanje makne iz te forme samo teksta i da krenemo u dijalog s plesnim umjetnicima i da se na neki način oživi taj prijenos, komunikativnost da se javnosti približi ono što ples komunicira neverbalnokaže Iva Nerina Sibila, plesna kritičarka.

Razgovaralo se na ovom festivalu i na temu 'Vole li mediji ples'.

Zaključili smo da bi voljeli da imaju drugačiju iedologiju uređivačkih politika, nije problem čak ni novinara ni samih redakcija nego je takva klima koja ne dopušta afirmiranje na nekoj ističe Mario Županović, kritičar.

Možda je to potrebno podić na neku višu razinu nekako doadatno motivirat ne samo publiku preko medija nego možda i ljude koji su zaduženi za financiranje u kulturi da im se pokaže što ples sve može biti - dodaje novinarka Valentina Mlađen.

7. Monoplay pokazao je da ples može interpretirati sve sfere života, ali i da Zadar kroz ovaj festival postaje referentno mjesto izvedbene plesne umjetnosti i značajno festivalsko odredište.

 

U Zadru je u tijeku jedinstveni u Hrvatskoj plesni festival - Monoplay. Sedmu godinu za redom posvećen je jednoj od najzahtjevinijih plesnih formi - solo plesu. Popularizacija i zrelije prihvaćanje suvremene plesne umjetnosti i ovogodišnji je osnovni zadatak festivala.

Komentari