Da se mene pita: (ZL)Operateri

Da se mene pita: (ZL)Operateri

(foto: Ivica Zalović/PIXSELL)

U izvješću Europske komisije o pravima potrošača, iako naglašavaju da je situacija različita od zemlje do zemlje, stoji zaključak da se, općenito gledavši, stanje u zaštiti potrošača poboljšalo, ali da su ključni uslužni sektori poput bankarstva, energetskog sektora i telekomunikacija - i dalje problematični. Prema broju prijavljenih problema i prigovora, očito je da je stanje najgore upravo u telekomunikacijama. To potvrđuju i brojne udruge za zaštitu potrošača, koje se najčešće bave slučajevima nezadovoljnih i prevarenih građana upravo u tome sektoru. Ovoga četvrtka od vas želimo čuti priče o vašim problemima s telekomunikacijskim tvrtkama.

Problemi se kreću od zatajivanja dodatnih troškova, nezakonite naplate računa, do namjernog otežavanja i izbjegavanja zahtjeva za raskidom ugovora. Razni telekomi na sve moguće načine pronalaze modele kako od korisnika izvući što više novaca ili ih zadržati u nepovoljnim ugovornim odnosima. Pri tom  se koriste i nedozvoljenim sredstva, a nedorečeni zakoni i pravilnicima, nepostojeći podzakonski akti samo podupiru takvo ponašanje koje često prolazi nekažnjeno.

Što nam sve govore poznanici i prevareni potrošači potrošači? Jeste li među onima koji se  bore protiv vjetrenjača telekomunikacijskih tvrtki? Jesu li vam  od prešutjeli  kojekakve “dodatke” na mjesečni račun i troškove koje nitko nije spominjao kod sklapanja ugovora? Što sve piše sitnim slovima i to ne u ugovoru nego u uvjetima koje trebate sami  pronaći na internetu? Kakva su vam iskustva s agentima koji telefonski sklapaju ili produžuju ugovore na prijevaru? Znate li da ste primitkom paketa i usluga koji ste ugovorili na daljinu potpisali paket s mačkom u vreći ,a kad ga treba raskinuti  u zakonskom roku- otezat će na sve načine. Jeste li imali problema s roamingom koji vas koštao desetke tisuća kuna? Zar smo tako nemoćni u rukama modernih gusara?

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti HAKOM u skladu s nastojanjima Europske unije stalno donosi promjene kojima se nastoji doskočiti domišljatosti teleoperatera u iskorištavanju potrošača. Izmjenama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga uvedene su promjene kojima se štite korisnici koji su primijetili da im se ne isporučuje minimalna zajamčena brzina internetske veze.

Znate li da su prilikom mijenjanja operatera javnih komunikacijskih usluga, zbog operatera koji bi namjerno zavlačili želju korisnika za prelaskom kod drugog, uveli penale tj. novčane odštetu korisniku u visini 50 kuna po danu.

Propisane su i izmjene koje se odnose na obavještavanje korisnika o potrošnji usluga, pravu povrata nepotrošenog iznosa kod unaprijed plaćene usluge kod prijenosa broja u drugu mrežu, kao i izmjene koje se odnose na pružanje usluga s posebnom tarifom.

Zar nije moguće pošteno poslovati s klijentima i opet dobro zarađivati, zašto teleoperateri koriste i najmanju mogućnost da korisnika spriječe u raskidu ugovora, a ako to ne uspiju, onda mu  naplatiti naknadu za raskid, iako na nju nema pravo!?

Zbog nedovoljne informiranosti korisnika koju teleoperateri iskorištavaju umjesto da korisnike dodatno informiraju pa im zataje dodatne troškove, HAKOM je propisao dodatna pravila o transparentnosti  uvjeta kod zasnivanja pretplatničkog odnosa. Operateri moraju na zahtjevu kojeg korisnik potpisuje obavezno navesti osnovnu cijenu i sve naknade koje se podmiruju tijekom mjeseca, da ljudi znaju koliko će mu biti fiksni mjesečni trošak, a ne da se neugodno iznenadi dodatnim troškovima na računu, koje su mu prilikom potpisivanja zahtjeva prešutjeli. Ili se to još uvijek događa?

Traju li i kod kojih operatera zahtjevi za provjerom stanja ili raskidom ugovora mjesecima, a da pri tom korisnicima i dalje uredno šalju  račune za uslugu koju ljudi  ili ne mogu ili ne želi koristit? Mnogi su se susreli čak i s ovrhama kojima bi teleoperateri silom pokušavali naplatiti uslugu koju nisu isporučili.

Kako se zaštititi od prevarantskog odnosa s teleoperaterima? S kim ste imali najbolja, a s kim najgora iskustva? Je li vrijeme i za jedan javni prosvjed kontra takvih teleoperatera?

 

Svakog tjedna pitamo vas o nekoj drugoj gorućoj političkoj, društvenoj ili kulturološkoj temi, upravo to: što biste vi s time učinili da vas se pita? Četvrtkom u 13:15 s Leom Domijan Fišter, telefonom ili na Facebooku.

O emisiji Da se mene pita

Kontakt-emisija u kojoj Lea Domijan Fišter upravo vas pita što biste učinili s nekim aktualnim pitanjem da se baš vas pita! Koliko puta pomislimo: Da se mene pita, to bi sve bilo drugačije... I zato vas pitamo!

Pročitaj više

Komentari

Da se mene pita
Da se mene pita

HRT – Radio Rijeka — Društvo, kontakt

Kontakt-emisija u kojoj Lea Domijan Fišter upravo vas pita što biste učinili s nekim aktualnim pitanjem da se baš vas pita! Koliko puta pomislimo: Da se mene pita, to bi sve bilo drugačije... I zato vas pitamo!

Sljedeća emitiranja

Četvrtak, 21.11.2019. 13:15 - 13:45

Četvrtak, 28.11.2019. 13:15 - 13:45

Poslušajte

Da se mene pita: Rasterećenje
Četvrtak, 14.11.2019 13:15

Da se mene pita: Štrajk u školama
Četvrtak, 07.11.2019 13:15

Da se mene pita: U sjeni crvene putovnice
Četvrtak, 31.10.2019 13:15

Da se mene pita: Klima li se klima?
Četvrtak, 24.10.2019 13:15