Katja Šimunić: Ples je ples je ples; Adriana Kramarić- Marija Pečnik Kvesić: Modulacije

Katja Šimunić: Ples je ples je ples;                 Adriana Kramarić- Marija Pečnik Kvesić: Modulacije

Foto: Nikola Šimunić

Oba djela koja ćemo slušati u emisiji realizirana su u produkciji Dramskog programa Hrvatskoga radija.

Ples je ples je ples kratka je ars-akustična forma i jedna u nizu eseja Katje Šimunić, radiofonskoga slušanja plesa ili, točnije, plesne umjetnosti. Zasniva se na bilježenjima zvuka vježbi baletne pedagoginje Irene Milovan s plesačicama i plesačima Nizozemskoga plesnog kazališta u Den Haagu, kao i razgovora s plesnim umjetnicima Matsom Ekom, Paulom Lightfootom, Michelle Swennen, Sonjom Pregrad i Marjanom Krajač, a bavi se pitanjem što je suvremeni ples odnosno što je srž umjetničkoga u plesnoj umjetnosti. U suradnji s ton-majstoricom Marijom Pečnik Kvesić koja u ovoj ars acustici djeluje i poput dramaturginje zvuka, uz prosjaje nježnih glazbenih krhotina skladatelja Stanislava Kovačića zvučanje odgovora na to pitanje utječe se u misao Vladimira Jankélévitcha, u njegovo čuveno „le je ne sais quoi“, dakle u ono nešto posebno, a neizrecivo, neiskazivo. Što također odjekuje i u sentenci Gertrude Stein iz njezine pjesme o Emily Dickinson, a poslije mnogo puta ponovljanu u tekstu „Svijet je okrugao“. Sentenca kaže: Ruža je ruža je ruža je ruža, a mi je transformiramo u naslov ove kratke plesne radiofonske forme.
Iako je „Ples je ples je ples“ nastao mjesecima prije pojave pandemije Covida-19, na samom se njegovu kraju čuje artificijelni glas koji istražuje ples, a što korespondira s današnjom neumitnom digitalizacijom i algoritmizacijom, s korona virusom ubrzanom virtualizacijom i naše svakodnevice i kreacije. Autorica misli kako će se u bliskoj budućnosti nedvojbeno morati prevrednovati i tijelo i pokret i dodir, a koji su u samoj srži plesne umjetnosti. I to će suočavanje plesa s umjetnom inteligencijom biti - inspirativno i uzbudljivo.
Ton-majstorica: Marija Pečnik Kvesić

 Zvučni materijal za Modulacije snimljen je potkraj rujna 2018. godine u sklopu seminara “Otok zvukova- otvaranje glasa kroz pokret” na kojemu su polaznici propitivali mogu li obrisati vokalne granice i propjevati slobodno, cijelim tijelom. Na ovo ponekad zahtjevno i iscrpljujuće, a ponekad energizirajuće i iscjeljujuće putovanje poveo ih je voditeljski trojac- glazbenica i edukatorica Maja Žarković, shiatsu terapeutkinja i instruktorica joge Sanja Novko, te istaknuta hrvatska mezzosopranistica međunarodnog ugleda Renata Pokupić. Rad s karizmatičnom opernom divom otkrio je kako uz znalačko vodstvo svatko može pronaći svoj glas, a grupa potpuno različitih ljudi uspjeva se postupno homogenizirati kroz zvuk.
Nas promatrače i prisluškivače njihov pojedinačni i zajednički rast nadahnuo je da se upustimo u ovu neobičnu zvučnu avanturu.
Tonski materijal snimio je u Komiži Miro Pijaca, a djelo je tonski realizirala i dizajnirala Marija Pečnik Kvesić.

Katja Šimunić: Ples je ples je ples; Adriana Kramarić- Marija Pečnik Kvesić: Modulacije

O emisiji Ars acustica

Emisija Ars Acustica na Trećem programu Hrvatskoga radija od 1995. godine propituje inovativne pristupe glazbenim i dramskim formama i bavi se eksperimentiranjem zvukom .

Pročitaj više

Ars acustica
Ars acustica

HRT – HR 3 — Dramski program

Emisija Ars Acustica na Trećem programu Hrvatskoga radija od 1995. godine propituje inovativne pristupe glazbenim i dramskim formama i bavi se eksperimentiranjem zvukom .