One kažu "Neću rak": klik do svih odgovora, klik za zdravlje

One kažu "Neću rak": klik do svih odgovora, klik za zdravlje

Nježan, a otporan cvijet simbol je snage i slobode da se izabere zdravlje (Foto: Duško Marušić / Pixsell)

Uz Dan mimoza i Nacionalni dan prevencije ranog otkrivanja raka vrata maternice 23. siječnja pokrenuta je kampanja "NEĆU RAK", priopćili su iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Primorsko-goranske županije.

Cvijet mimoze izabran je kao simbol borbe protiv raka vrata maternice jer mimoza u mnogim kulturama simbolizira ženu, slobodu, emancipaciju, osjećajnost, a činjenica da cvjeta u hladnim uvjetima pokazuje snagu i otpornost koju bi svaka žena trebala imati kad je u pitanju njezino zdravlje, podsjećaju u priopćenju.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo je ove godine, zbog globalne pandemije, preventivne aktivnosti usmjerio na digitalne platforme.

Izrađena je nova internetska stranica na temu prevencije raka vrata maternice sa sloganom "NEĆU RAK".

Namijenjena je prvenstveno ženama u dobi od 25 do 64 godine, ali i drugim građanima te zdravstvenim djelatnicima i stručnjacima koji rade u području ginekoloških preventivnih programa i zaštite zdravlja žena.

Tu su sve bitne informacije na jednom mjestu, prije svega o rizicima i načinima zaštite, ali nova stranica nudi i mogućnost postavljanja pitanja putem internetskog obrasca te popis ginekoloških ordinacija u javnozdravstvenoj mreži primarne ginekološke zaštite po županijama.

Kampanja želi i skrenuti pažnju na cijepljenje protiv HPV-a kao primarnu prevenciju i redovne ginekološke preglede kao sekundarnu prevenciju, jer "se gotovo svaki slučaj raka vrata maternice može spriječiti", stoji u priopćenju.

Svake godine se treće subote u siječnju obilježavaju Dan mimoza i Nacionalni dan  borbe protiv raka grlića maternice. Program je dio Europskog tjedna prevencije raka vrata maternice, kojeg je Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko-goranske županije počeo provoditi još 2006. godine. 

Komentari