Početkom 2020. godine Rijeka uvodi javne e-bicikle

Početkom 2020. godine Rijeka uvodi javne e-bicikle Početkom 2020. godine Rijeka uvodi javne e-bicikle
Foto: Goran Kovačić / Pixsell Foto: Goran Kovačić / Pixsell
Foto: Goran Kovačić / Pixsell Foto: Goran Kovačić / Pixsell
Foto: Goran Kovačić / Pixsell Foto: Goran Kovačić / Pixsell

Foto: Goran Kovačić / Pixsell

Od siječnja 2020. godine Rijeka će dobiti lokacije na kojima će građanima biti dostupni električni bicikli, rečeno je danas tijekom prezentacije gradskog projekta o uvođenju sustava javnih električnih bicikala u Rijeci.

Do kraja godine postavit će se četiri biciklistička terminala – na Jadranskom trgu, na pješačkom mostu preko Rječine, na platou ispred Dvorane mladosti te na krovu garaže Bazena Kantrida, s time da će svaki od terminala imati po sedam bicikala. Bicikli su posebne robusne izrade, nisu podložni krađi dijelova, s ugrađenim GPS sustavom te su otporni na atmosferske neprilike. Radi se o samoposlužnom sustavu, kojim će se korisnici moći koristiti svaki dan u godini, a korištenje će se moći plaćati i postojećim gradskim pametnim karticama.

Početkom 2020. godine Rijeka će uz financijsku podršku Ministarstva turizma na četiri lokacije postaviti terminale s električnim biciklima. Projekt uvođenja e-bicikala predstavljen je u Gradskoj vijećnici u sklopu manifestacije Europski tjedan kretanja, a o njemu je govorila Lorella Mekić iz Odjela za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem.

U prosincu će biti postavljena postolja za punjenje bicikala, dok bi u siječnju trebali biti isporučeni i električni bicikli. Grad Rijeka je potpisao ugovore s isporučiteljem, tvrtkama HT i UTE iz Pule. Vrijednost projekta je 1.288.287,50 kuna, od čega Ministarstvo turizma temeljem javnog poziva sufinancira s 200 tisuća kuna.

Prednosti uvođenja javnih bicikala namijenjenih kako građanima, tako i turistima, odnose se na smanjenje udjela automobilskog prometa i unapređenje kvalitete života u gradu, a javni bicikli predstavljaju nadopuna postojećeg sustava prijevoza. Iako je naš grad po klimatskim uvjetima i nadmorskoj visini pogodan za biciklistički promet, najveće ograničenje u organizaciji cjelovitog biciklističkog sustava predstavlja izgrađenost grada, budući da je teško uz postojeće prometnice urediti biciklističke staze, kao i specifična konfiguracija grada, koji obiluje strminama.

Prema podacima ankete o navikama građana Rijeke i okolice vezanim uz dnevna putovanja, koja je pripremljena u sklopu EU projekta Simpla, 32 posto Riječana koristi se u svrhu dnevnih putovanja koristi se isključivo automobilom, no većina, pored osobnih vozila, koristi i druge alternative, ponajviše i pješačenje, dok njih 6 posto vozi bicikl.

Rijeka se nalazi i na trasi mediteranske cikloturističke magistrale, a Turistička zajednica grada Rijeke je u suradnji s turističkim zajednicama Riječkog prstena osmislila objedinjenu biciklističku rutu pod nazivom "Bike Rijeka". Sustav javnih bicikla u Rijeci uveden je još 2013. godine, i temeljio se na kratkoročnom iznajmljivanju bicikla u cilju poticanja rekreativnih aktivnosti građana. U početnoj fazi bilo je dostupno 10 običnih i jedna električna bicikla, a korištenje je bilo ograničeno na prostor riječkog lukobrana. Pilot-projekt korištenja javnih bicikala pokazao je kako postoji interes za korištenjem javnih bicikala. Poslušajte razgovor s voditeljicom projekta Lorellom Mekić:

 

Električni bicikli u Rijeci, pripremila Iva Pavletić Crnić

Komentari