Večeras u Galeriji Flora "Arhitektonska sjećanja II"

Večeras u Galeriji Flora "Arhitektonska sjećanja II"

Galerija Flora

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Dubrovnik i Galerija Flora pozivaju na otvorenje izložbe Branke Kopecki i Slobodana Radosavljevića "Arhitektonska sjećanja II / Mémoire architectoniques II" večeras u 20 sati u Galeriji Flora. Izložba se može pogledati do 20. kolovoza svaki dan od 20 do 23 sata.

Prije svog materijalnog postojanja u formi građevine, arhitektura je, suštinski gledano, koncept i ideja. Ona se u formi ruševine u svom tragičnom i neizbježnom raskidu s originalnom formom ostvaruje i upotpunjuje prenošenjem elemenata kulturnih i historijskih konstalacija. U tom smislu, ona je jedna specifična forma memorije koja određuje naš identitet i naš kulturni aspekt postojanja.

Projekat Arhitektonska sjećanja razmišlja arhitekturu u kontekstu snažnog prisustva virtualnih realnosti u kojima kompleksna relacija između objektivnog i subjektivnog mijenja nasu percepciju vremena i prostora. Projekat je baziran na preplitanju simulirane, hibridne i dokumentarne slike arhitektonskih elementa u multisensorialnom dispozitivu.

Taj dispozitiv čiji elementi su: fotografija, crtež, kaptacija i projekcija 3D u realnom vremenu, nam omogućuje iskoračenje iz uobičajene percepcije prostora s namjerom da evocira simboličke, vremenske, intimne i kolektivne vrijednosti.

BRANKA KOPECKI
Nakon studija u domenu filozofije umijetnosti i komparativne književnosti u Evropi, Branka Kopecki radi u redakcijama različitih časopoisa kao likovni kritičar. Nastanjuje se 1995-te godine u gradu Québec-u (Kanada) gdje nakon studija likovnih umjetnosti 2007-e godine na «Université Laval» kompletira doktorske studije. Od ljeta 2009-te godine radi kao redovni profesor na « Université du Québec à Trois-Rivières ».
Umjetnička karijera Branke Kopecki obilježena je brojnim nagradama
i priznanjima. Njen rad je prezentiran u Kanadi, Francuskoj, Belgiji, Španjolskoj, Hrvatskoj, Srbiji, Meksiku, Kolumbiji i Kini. Posljednjih 25 godina Branka istražuje paradoksalno upitan i neosporan kredibilitet fotografije i njen odnos s drugim medijima kao što su crtež, slikarstvo, skulptura i video koje ona također prakticira.
Vremenska, fragmentirana i emocionalna dimenzija slike kao i kompleksnost njenih kulturoloških i ikonografskih aspekata su u centru njezina umjetničkog interesa. U svojim publikacijama i javnim prezentacijama Kopecki se bavi, između ostalog, problematikom tematske konfuzije slike, odnosom između ideje i tehničkog postupka u kreaciji i integracijom multisezorijalnih dispoizitiva u arhitekturu. Kroz sve te problematike ona na umjetničkom i teoretskom planu istražuje suštinski odnos između različitih vizualnih formi. Njezin rad je zasnovan na želji da definira umjetničko djelo kao specifičnu formu razmišljanja čije značenje i smisao svojom kompleksnošću nadilaze verbalna tumačenja.

SLOBODAN RADOSAVLJEVIĆ
Nakon studija likovnih umjetnosti u Sarajevu, Slobodan Radosavljević se 1996-te godine nastanjuje u Kanadi gdje završava studije iz domena grafičkih komunikacija i kompletira post diplomske studuje u domeni miltimedije na « Université Laval » 2000-te godine.
Radosavljević redovno predaje na « Université du Québec à Trois-Rivières » i pohađa doktorske studije iz umjetnosti i arhitekture na « Université Laval ». Član je Univerzitetske grupe za istraživanje (URAV) i Grupe za istraživanje fizičke atmosfere prostora (GRAP).
Njegov umjetnički rad je predstavljan u Francuskoj, Španjolskoj, Kanadi, Meksiku, Kolumbiji, Kini, Hrvatskoj i Srbiji. U njegovoj produkciji tehnološka inovacija i umjetničko iskustvo su ujedinjeni sa ciljem stvaranja novih vizualnih, narativnih interaktivnih i imersivnih konfiguracija koje modificiraju percepciju i definiciju prostora. Taj prostor je mjesto u kome se fikcija ostvaruje kao aktivni elemenat konstrukcije i dekonstrukcije slike. Radosavljević na globalnom planu istražuje prostor i ahitekturu uključivanjem publike kao dinamičkog elementa. Njegova umjetnička i teoretska istraživanja su takodjer usmjerena otkrivanjima novih tehnoloških i vizualnih mogućnosti predstavljanja trodimenzionalnih konstrukcija u realnom vremenu.