Pjesma "Flowers" i dalje ima uvjerljivo najviše emitiranja u domaćem radijskom eteru, a uvjerljivost kojim dokazuje kako se radi o najvećem stranom hitu trenutka govori nam podatak kako je singl Miley Cyrus 2.38 puta emitiraniji od drugoplasirane pjesme na listi ARC 100, singla "I'm Not Here to Make Friends" (Sam Smith feat. Calvin Harris & Jessie Reyez).
Među 10 najemitiranijih stranih singlova u Hrvatskoj imamo pjesme različitih žanrovskih utjecaja (pop, latin, dance, indie pop), ali dominiraju pop singlovi. Najveći skok među 40 najemitiranijih (greatest gainer TFO) ostvarile su pjesme elektroničke plesne glazbe "Whistle" (Jax Jones & Calum Scott, br. 13) i "Lay Low" (Tiesto, br. 16), a one su napredovale za 11 mjesta prema naprijed.
Veliki uspon bilježi i RAYE, čija se suradnja "Escapism" (br. 14), koju je ostvarila s 070 Shake, popela za devet mjesta prema vrhu. Britanska kantautorica je krajem prošle i početkom ove godine počela ostvarivati zamjetan uspjeh među publikom.
'To je ludo na mnogo načina', rekla je RAYE komentirajući svoj uspjeh i istaknula: 'Radi se o prekretnici koju sam uvijek čekala. Mislim da je, kada odlučite objaviti album, to dio iskustva. Zamišljate ga i pitate se 'kakav će moj album biti', 'kako će zvučati' ili 'kada će izaći?' A sada jest vani i stvarno sam ponosna. Dobila sam toliko lijepih povratnih informacija o tome.' RAYE je o albumu 'My 21st Centruy Blues' govorila u showu iHeartLand koji je kompanija iHeartMedia lansirala u okviru gejmerske platforme Fortnite. Među tim pohvalnim povratnim informacijama nalazi se i ona od Adele, koja je nahvalila album od RAYE.
'Ironija cijele situacije je u tome što sam si prije objavljivanja nove glazbe postavila nove granice i ciljeve', objasnila je RAYE i dodala: 'Nisam željela stavljati nikakav pritisak u vezi s uspjehom na top-listama ili bilo kakav pritisak na prodaju ili statistiku. Samo sam željela biti sigurna da volim glazbu koju objavljujem, da volim vizualne sadržaje i da sam ponosna na to. To je sve što je važno. A onda, pras! Dogodilo se suprotno.' To suprotno tiče se i hit-singla 'Escapism' koji se ovoga tjedna nalazi na 14. mjestu Airplay Radio Charta. Stvar je postala viralna na TikToku, dospjela na prva mjesta u Velikoj Britaniji, Irskoj i Danskoj, a u Top 10 je ušla na više od 20 teritorija širom svijeta.
Harry Styles je ostvario simultani povratak u Top 40 s dvije pjesme koje su dio albuma "Harry's House". Radi se o singlovima "As It Was" (br. 39) i "Late Night Talking" (br. 40). Britanski kantautor je ovim albumom ostvario niz rekorda i postao dobitnikom brojnih priznanja.
'Eksponencijalan uspjeh Harryja Stylesa došao je do točke u kojoj glazbenik zauzima duboko i istaknuto mjesto u kulturi i evocira izljeve ljubavi i opsesije o kojima većina umjetnika može samo sanjati', navodi NZ Herald u analitičkom tekstu kojime nastoji otkriti razloge nevjerojatnog uspjeha britanske zvijezde. Autor analize ističe sveopću fascinaciju njegovim modnim odabirom koji, podvlači, 'nije u skladu sa spolom' i dodaje: 'Njegove primarne kvalitete su da je stvarno, stvarno smiješno zgodan, šarmantan i zabavan. Ima pamtljive pjesme i sjajan smisao za modu. Sve su to vrijedne osobine koje morate imati ako želite uspjeti u glazbenom poslu i kvalitete koje posjeduju i mnogi drugi manje uspješni od njega, uključujući članove njegova boy banda.' Pa ipak, Niall, Liam, Zayn i Louis nisu ostvarili ovaj vid obožavanja. Zašto je tomu tako? Na broju 40 Službene radijske liste nalazi se pjesma 'Late Night Talking'.
Louie Dean Valencia, izvanredni profesor digitalne povijesti na Državnom sveučilištu Texas, reći će da je Stylesova privlačnost kombinacija različitih faktora: ' To su glazba i osobnost, ali i njegov moto 'budi ljubazan prema ljudima'. Ta fleksibilna misao je primjenjiva u mnogim okolnostima, a mnogi ljudi su je prihvatili i kao vlastitu mantru.' Znanstvenik iz Texasa je prošle godine počeo držati prvi sveučilišni kolegij posvećen glazbeniku, 'Harry Styles i kult slavnih', i istaknuo da uspjeh Harryja Stylesa 'dolazi u trenutku kada vidimo globalni porast antisemitizma, diskriminacije i lošeg ponašanja političara i vođa'. 'Mislim da, na vrlo stvaran način, ljudi žele biti u mogućnosti pronaći nešto što ih može smatrati odgovornima', ističe Louie Dean Valencia, 'a ta jednostavna poruka ljubaznosti izravan je, jasan način da nekoga pozovete na odgovornost. Dobrotu prepoznajete kad je vidite. Prepoznajete i ono suprotno.' Louis Dean Valencia objašnjava da je glazba Harryja Stylesa bila posebno dobar način povezivanja s ljudima tijekom pandemije, kada je povezivanje bilo izazovnije nego ikad: 'Puno ljudi se okrenulo njegovim pjesmama radi utjehe, ali i zato što se bave kompliciranim pitanjima. Od tjelesne autonomije preko kontrole oružja do problema oko identiteta queer zajednice.'
Maneskin se, pak, s dvije pjesme nalaze na listin ARC 100 koje dolaze s albuma "RUSH!". Radi se o singlovima "GOSSIP" (with Tom Morello, br. 18) i "THE LONELIEST" (br. 56). Njihov uspjeh je, nakon pobjede na Eurosongu, postao globalan. Maneskin su ubrzo postali opće mjesto svjetske glazbene scene i titulirani su spasiteljem komercijalnosti rock žanra. Uz mnoge nagrade, noiminacije i pohvale - među kojima je i nominacija za Najboljeg novog izvođača na dodjeli nagrada Grammy - šuljaju se, međutim, analize koje njihov izričaj gledaju u drugom svjetlu. Onom manje pohvalnom i obećavajućem. Tako su glazbeni kritičari Jeremy D. Larson i Puja Patel u podcastu Review magazina Pitchfork, grupu Maneskin prozvali zbog, citiram, 'lažnog oporbenog stava' prema pop glazbi koji se očituje u pjesmi 'COOL KDS' s albuma 'RUSH!'. 'Antagonistički stav rockera prema pop glazbi nema puno smisla 2023. godine', navode i dodaju kako je inzistiranje na tome 'beskorisno i lažno'.
Radijske stanice u Hrvatskoj izrazito su malo osvježavale programe novim pjesmama svjetske produkcije u proteklih tjedan dana. O tome nam svjedoči podatak kako su se na listi ARC 100 smjestila svega dva noviteta. Među prvih 40 smjestila su se četiri noviteta, a najviši novi ulaz (hot airplay) ostvario je Cian Ducrot čija "I'll Be Waiting" se smjestila na 32. mjestu.
Najviši novi ulaz na listi ARC 100 (hot shot debut) je "Sweet Goodbye", pjesma Robina Schulza, njemačkog DJ-ja i producenta koji je nekoliko puta gostovao i u Hrvatskoj. Kako bi promovirao temu novoga singla, Robin Schulz je na društvenim mrežama objavio video u kojem se oprašta od svoje djevojke u zračnoj luci. 'Ona svaki rastanak čini slatkim', napisao je. Njemački televizijski servis WDR istaknut će da se radi o himni noći koja pristaje uz raveanje na početku proljeća, u vremenu kada sotavljamo zimski blues iza sebe.
Drugi novitet smjestio se na broju 69 i on također pripada njemačkom elektroničkom zvuku. U pitanju je 'Feel Alive' koji je snimio Kamrad.
Među devet pjesama koje su se ovoga tjedna vratile na Airplay Radio Chart, najviši re-entry pripao pjesmi objavljenoj još u rujnu 2021. godine. U pitanju je "Hurricane" (br. 64) s kojom su suradnju ostvarili članovi francuskog dua Ofenbach i Ella Henderson.
Najveći skok među 100 najemitiranijih stranih singlova (greatest gainer ARC) u domaćem radijskom eteru ostvarila je američka reperica Coi Leray. Pjesma "Players" semplira singl "The Message" koji su 1982. godine objavili Grandmaster Flash and the Furious Five. Radi se o 47. singlu u njezinoj karijeri od kojih je u njih 23 sudjelovala kao pridruženi izvođač. Skok od 54 mjesta prema naprijed je Coi Leray doveo do 43. mjesta Službene radijske liste.
Coil Leray je prošloga tjedna SZA-i uručila nagradu Women of the year u sklopu dodjele nagrada Billboard Women in Music. SZA je, bez sumnje, bila presretna zvijezda te večeri. Imala je vrlo entuzijastičnu Coi Leray koja je hvalila mnoga njezina postignuća, ali je dobila i iznenađujuću videoporuku od Lizzo koja joj je doslovno ispjevala pohvala uz svoju pjesmu iz karijere SZA-e, “Warm Winds” s EP-ja 'Z' iz 2014. godine. 'Ti si prava stvar. Ti si tako istinsko ljudsko biće, pravi umjetnik, pjesnik, tekstopisac, emotivac s talentom koji se pojavljuje jednom u životu, jednom u generaciji', rekla je Lizzo i dodala: 'Mi te ne zaslužujemo'.
Putem 23 pjesme na albumu 'SOS', SZA je krenula na neustrašivo zvučno putovanje, stvarajući u nizu žanrovskih razina kao što su gospel, grunge, rap i sve drugo što je dotaklo granice R&B-ja. Billboard navodi da je svoje pisanje podigla za nekoliko stupnjeva uz dinamično, živopisno pripovijedanje koje je dublje uvlačilo u bol i prihvaćanje same sebe. A komercijalni uspjeh ploče već je ušao u povijest: SOS je debitirao na prvom mjestu liste Billboard 200 i tamo proveo deset tjedana, čineći SZA, Taylor Swift i Adele jedine tri žene koje su toliko dugo vladale listom albuma svih žanrova.
U objašnjenju magazina Billboard za dobivanje nagrade 'Women of the Year' stoji da je SZA tijekom prošle godine bila dominantna na TikToku, osvojila je svoj prvi Grammy i provela sedam tjedana na vrhu liste Billboard 200. 'Otkako se pojavila na sceni 2017. godine, SZA prkosi žanrovima i neprestano objavljuje sirove, snažne pjesme koje su njezinu glazbu dovele do mnogih lista magazina Billboard', rekla je urednička direktorica Billboarda Hannah Karp u izjavi za medije i dodala: 'Objava njezina posljednjeg albuma 'SOS', učvrstila ju je kao posebnu snagu u suvremenom R&B-u i katapultiralo je u superzvijezdu.'
Radijsku prezentaciju Airplay Radio Charta možete slušati u emisiji ARC Top 40 koja se ponedjeljkom emitira u programu HR2. Četverosatni radijski show (20-00h) donosi pregled zbivanja na listi ARC 100, donosi vijesti iz svijeta glazbene industrije, lista novosti sa svjetskih lista popularnosti, predstavlja Album tjedna i emitira selekciju novih pjesama objavljenih u Petak nove glazbe.
Podcast emisije ARC Top 40 možete pronaći u Slušaonici Hrvatskog radija. Playlistu ARC 100 možete pronaći na streaming servisima Apple Music, Deezer i Spotify.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.