Arhiva slušaonice - Radioigra za djecu i mlade
Andrijana Grgičević: UŠTIMAMAC
PREMIJERA Dječak jako nezadovoljan ponašanjem i izgledom svoje majke želi ju promijeniti na svaki mogući način stoga odlazi doSvetoga Heronma koji posjeduje čudesni stroj Uštimamac kojim „uštimacva“ nevaljale majke .
Robert Louis Stevenson: OTOK S BLAGOM
Iako ovaj naslov pripada klasici dječje literature i danas kad ga čitamo osvaja nas svojim pustolovnim karakterom, glavnim junakom, hrabrim dječakom Timom, romantičnim opisima mora i dalekih otoka. Zahvaljujući tome postao je predtekst filmskim scenarijima i došao do široke dječje publike.
Charles Dickens VELIKA OČEKIVANJA 2. DIO
Drugi dio dramatizacije poznatog romana Charlesa Dickensa prati osnovnu liniju priče iz koje se čitaju sve sukobljenosti onog vremena, ali i našeg – bogatstvo i siromaštvo, stvarnost i snovi, umišljenost i nevinost, grad i selo, lukavost i iskrenost, te podijelila veliku građu na dva dijela.
Kazimir Klarić KLONIMIR
Charles Dickens: VELIKA OČEKIVANJA I. dio
Prvi dio radijske igre Velika očekivanja, snimljena prema motivima romana Charlesa Dickensa, koji, govoreći o sudbini i odrastanju jednog mladića, kao da govori o sudbini današnjice, iz čije se priče čitaju sve suprotnosti onog, ali i našeg vremena: bogatstvo i siromaštvo, stvarnost i snovi, umišljenost i nevinost, grad i selo, lukavost i iskrenost... Na nadgrobnoj ploči Charlesa Dickensa, postavljenoj 1870., stoji: Najpopularniji engleski autor. Danas, u 21. stoljeću, možemo sa sigurnošću ustvrditi da je na toj ploči premalo rečeno o vrijednosti ovog znamenitog pisca. Dickens jest bio čitan u svom vremenu, ali danas ga cijenimo kao velikog pisca koji je nepogrešivom preciznošću i osjetljivošću detektirao sve oprečnosti svoga vremena, posebno one socijalne, i u tim dijagnozama došao do svevremenskih formula ljudskog života. Na našem repertoaru našao se veliki roman Velika očekivanja. Dramatizacija Darka Lukića, te njezina obrada za radio, sačuvale su osnovnu liniju priče. U prvom dijelu priča počinje s djetinjstvom glavnog junaka i čudnim događajem na groblju, susretu s odbjeglim robijašem. Iz ovog susreta izniknut će niz za malog Pipa neobičnih, a sudbonosnih događaja. Radio-igra za djecu vam daruje Kutić poezije Marije Barbarić-Fanuko nazvan Večernje sjene.
KRISTINA GAVRAN KORUPTIVITIS U MIŠOGRADU
PREMIJERA Mišograd je grad kao i svaki drugi, njime vlada kraljica , ali put do nje vodi preko njezinih potkupljivih i prijetvornih podanika. Kada kraljica raspiše natječaj za najbolji sir mnogi se odluče prijaviti no hoće li pobijediti najbolji sir ili onaj koji će najbolje podmititi kraljičine podanike veliko je pitanje
Nada Mihaljević Svjetlo vilinskih poljana
Postoji li doista vilinsko kraljevstvo i jesu li vislinske suze doista čarobni dragulji? Što bi se dogodilo kada bi vile pokušale popraviti naš svijet ? Bi li to narušilo ravnotežu između svjetova?
VLADIMIR NAZOR: VELI JOŽE
Iz realističkih vremensko-prostornih koordinata, Istra u vrijeme Mletaka, izdigla se fantastika i simbolika “Velog Jože”. Mašta kombinirana s porukama specijalne naravi satkala je ozračje koje mogu dijeliti i mali i odrasli. Uz to “Veli Jože” je dio obaveznog školskog štiva.
Selma Lagerlof „Sveti plamen“
Jedna od najljepših priča svjetske literature religiozne tematike! Na kraju čitanja, a sada slušanja ove priče, ostaje duboko uzbuđenje koje prati samo istinski velika književna djela.
NADA ZORIČIĆ: “ANĐELAK”
(Prema motivima pripovijetke Leonida Andrejeva u prijevodu Natalije Bertol) U pripovjetci “Anđelak” možemo naći sve osobine koje Leonida Andrejeva čine velikim piscem – fabulu koja naizgled jednostavna nudi slojevitost značenja, osjetljivo i precizno slikanje karaktera, temperament za uronjenost u socijalno, simbolizam koji se oblikuje nenametljivo, a upečatljivo, duboku emotivnost i intelektualnu razložnost.
BOKO, Jasen Kako je anđeo dobio krilo
Anđeo Grga izgubio je jedno krilo i ne može se vratiti na nebo k svojim prijateljima. Uz nesebičnu pomoć i žrtvovanje malih šumskih bića, Grga će dobiti čarobno krilo a kada se vrati na nebo odužit će se svojim prijateljima onim što im je najviše potrebno – oblacima koji nose kišu.
H.C. ANDERSEN Snježna kraljica
Iako jedna od najpoznatijih Andersenovih bajki “Snježna kraljica” nikad nije bila povod radijskoj obradi. Razlog tome leži u njezinoj zahtjevnoj i posebnoj strukturi (sedam epizoda unutar fabule-potrage), te širokom emocionalnom dijapazonu.
Nada Mihaljević: SVJETLO VILINSKIH POLJANA
Postoji li doista vilinsko kraljevstvo i jesu li vislinske suze doista čarobni dragulji? Što bi se dogodilo kada bi vile pokušale popraviti naš svijet ? Bi li to narušilo ravnotežu između svjetova?
Nada Mihaljević STRAVA NA VILINSKIM POLJANAMA
Treći nastavak priče o maloj vili Narvi koja svojom znatiželjom i željom da pomogne ljudima uvijek dovodi Vilinski svijet u opasnost ovoga puta nas seli u novi čudesni svijet . Dva lopova slučajno prelaze granice svjetova ali ovoga puta ne unose nemir nego donose neko neobično smirenje i pomirbu te zaslužuju biti vraćeni u svijet ljudi jer su bili dobri.
Nada Mihaljević Sumrak na vilinskom poljanama
Treći nastavak priče o maloj vili Narvi koja svojom znatiželjom i željom da pomogne ljudima uvijek dovodi Vilinski svijet u opasnost ovoga puta nas seli u novi čudesni svijet .
NENA LONČAR: SVE O EVI
PREMIJERA Eva je djevojčica koja voli sanjariti i čitati. Njezina obitelj na rubu je rasapa kada nakon majke i otac dobije otkaz na poslu.
Ludwig Bauer Tri medvjeda i gitara
LUDWIG BAUER: „TRI MEDVJEDA I GITARA“ (premijera) Režija: Darko Tralić Topla priča o tri medvjedića koji moraju odrasti i naći svoje mjesto u svijetu odraslih dobro je poznat lektirni naslov. Bukalo, Mrgud i Bero uz nesebičnu roditeljsku podršku staroga Bruna naučit će loviti ribe, skupljati med, brati bobice… No, kada u šumi pronađu gitaru koji su zaboravili neki izletnici samo će jedan od četvorice medvjeda znati što s njom. Priču je za radio dramatizirao sam autor Ludwig Bauer čuvajući sve njezine elemente a u dramskome joj obliku dajući samo nužnu dijalošku razigranost. Oslanjajući se na čvrstoću priče i glumačku interpretaciju redatelj Darko Tralić ostao je vjeran izvorniku pružajući tako slušateljima užitak jednostavnog oživljavanja likova iz poznate im priče. Glume: Zvonimir Zoričić, Boris Mirković, Petar Leventić i Jerko Marčić. UREDNICA: NIVES MADUNIĆ BARIŠIĆ