Ojkanje je na popisu nematerijalne baštine UNESCO-a
Foto: promo / -
I dok se na Hvaru na festivalu Prix Marulić u konkurenciji dokumentarnih radio-drama ove godine natječe dokumentarac Prema Voloskom - Šetnjozvuk Dalibora Buvkića, uz obljetnicu festivala, ali i 10 godina ciklusa Oda-birano donosimo ponovno dokumentarac Putničko pjevanje koji je bio u konkurenciji festivala 2016. godine.
Autorice ove glazbeno-dokumentarne priče Marija Pečnik Kvesić i Katarina Račić oblikuju živopisan tijek upoznavanja prepoznatljive vokalne prakse dinarskog područja Hrvatske. O detaljima jedinstvene tehnike pjevanja, doznajemo od etnomuzikologa Joška Ćalete, koji je u prosincu 2015. godine vodio zanimljivu radionicu ojkanja, učeći polaznike kako da "propjevaju".
Alberto Fortis: Viaggio in Dalmazia, 1744.
Foto: promo / -
Glas kao najneposredniji način prijenosa zvuka, ujedno je i najdrevniji zvuk glazbovanja. A najstarija vrsta pjevanja u Hrvatskoj, od 2010. godine uvrštena na popis svjetske nematerijalne baštine UNESCO-a, kojoj treba hitna zaštita, jest ojkanje.
Pjevanje specifičnim potresanjem glasa, arhaično tradicijsko pjevanje, u suvremenom svijetu ostaje izolirano od svakodnevice, ali je u davnim vremenima, upravo "zavijanje" u bespućima dalmatinske Zagore kojima su putovale karavane, kako bilježi Alberto Fortis u svojem čuvenom spisu iz 1744., bilo to prvo takvo pjevanje - i upravo stoga i nosi naziv putničko pjevanje.
urednica i autorice na festivalu "Prix Marulić" 2016.
Foto: promo / -
Dokumentarac Putničko pjevanje ponovno donosimo uz aktualni festival Prix Marulić na kojem je ovaj rad sudjelovao 2016. godine. Autorice i tonmajstorice Marija Pečnik Kvesić i Katarina Račić su ga snimile u prosincu 2015., a premijerno je emitiran u veljači 2016.
Ponovno ga možete čuti u utorak 17. 05. na HR1 u 18.15 i potom u Slušaonici.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.