Hrvatski radio

Prvi program

ENNA Transport za Hrvatski radio: Naš strojovođa je poštovao proceduru i nije u mirovini

12.09.2022.

14:20

Autor: Miruna Kastratović

Željeznička nesreća Novska

Željeznička nesreća Novska

Foto: Davor Javorovic / PIXSELL

Zbog strašne željezničke nesreće kod Novske, u kojoj su život izgubile 3 osobe, a dvanaestero je ozlijeđeno, promet je još u prekidu. U tijeku je vještačenje željezničke infrastrukture, a svoje dokaze i detalje o nesreći iznose Sindikat strojovođa Hrvatske i Tvrtka ENNA Transport čiji je teretni vlak sudjelovao u nesreći. 


Predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan - prozvao je strojovođu teretnoga vlaka zbog zaustavljanja na pruzi. Na njegove insinuacije - da stanuje u blizini, da je riječ o čovjeku starije dobi koji je izgubio zdravstvenu sposobnost te da je dozvolu za upravljanje vlakom negdje ishodio - za Hrvatski radio odgovorio je član Uprave - direktor tvrtke ENNA Transport - Petar Glavaš ustvrdio je kako je njihov strojovođa poštovao procedure, te da nije u mirovini kako tvrdi sindikat.  

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan najavio je nesporne dokaze o neispravnosti i nefunkcionalnosti sigurnosnih uređaja između kolodvora Okučani i Novska u vrijeme vožnje vlaka. Siguran je da je uzrok nesreće kod Novske pogreška strojovođe. 


- U tim situacijama ne može se dogoditi da svi signalni znaci su na položaju Stoj. Nama je još uvijek tu jako upitno zbog čega se strojovođa prethodnog vlaka zaustavio na pruzi. 


Mrgan je dodao. 


- Imamo neke informacije da on tamo stanuje, znamo da se radi o čovjeku starije dobi koji je dobio otkaz u prethodnoj firmi i znamo da je izgubio zdravstvenu sposobnost po odluci drugostupanjskog povjerenstva i da zbog toga ne može upravljati vlakom. 


Za Hrvatski radio odgovorio je član Uprave - direktor tvrtke ENNA Transport - Petar Glavaš odgovorio je na te optužbe. Tvrdnje predsjednika sindikata nazvao je apsurdnim jer u ovom trenutku tragedije i nesreće iznosi neistine.


- Naš strojovođa u trenutku zaustavljanja poštovao je svu proceduru, obavijestio je našeg dispečera koji je potom odmah obavijestio i nadležnu infrastrukturu. Naš strojovođa nije umirovljenik, on radi puno radno vrijeme i ima svu potrebnu dokumentaciju,a zadnji liječnički pregled obavljen je prije nekih mjesec dana. Ima također ispavnu dokumentaciju u smislu dozvola za strojovođu koja vrijedi još idućih pet godina.


Glavaš još dodaje.


- Bila je iznesena i tvrdnja da naš radnik živi negdje blizu, međutim on živi otprilike 25 kilometara daleko od mjesta nesreće oi ta tvrdnja da je zaustavio vlak iz privatnih razloga je neutemeljena jer kvar ili bilo kakva nesreća se ne mogu predvidjeti. 

O signalnom opremi oglasilo se resorno ministarstvo, oprema je bila ispravna rekao je državni tajnik ministarstva prometa Alen Gospočić.


- Mogu garantirati, ona je stara, ali je ispravna i na svim dionicama ona se redovno održava. 


 Nakon što su s mjesta teške željezničke nesreće uklonjeni vagoni oba vlaka, na terenu još je uvijek policija a očevid traje. Zapovjednik javne vatrogasne postaje Novska Zlatko Pješ kaže.


- Još smo nakon noći radili na pretraživanju vagona i osobnih stvari unesrećenih. Dio stvari smo našli, za one čije dojave smo imali da ih traže. Neke njihove vrednije stvari smo pronašli, predali ih policiji i za nas tu priča završava. Možemo zaključiti da očevid još traje, ali ispod vagona za koje se sumnjalo da bi mogli biti još neki unesrećeni, to se srećom nije potvrdilo točnim.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.