Iako tako ne izgleda ovih dana, ljeto nam je sve bliže. Nakon nedavnog Dana državnosti, pred nama je još jedan produljeni vikend. Sutra je blagdan Tijelova i nova prilika za spajanje dana i odlazak na godišnji. S direktorom Hrvatske turističke zajednice Kristijanom Staničićem provjerili smo kakvi su dosadašnji turistički rezultati, ali i očekivanja od predstojeće turističke sezone.
Na početku turističke sezone ostvarili smo 4 milijuna turističkih dolazaka i više od 14,6 milijuna noćenja. To je 21 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. To je bolje rekordne od 2019. godine. Dobri su nam trendovi i po prihodima očekujemo rekordnu turističku sezonu, kaže Staničić.
- U ovom trenutku u Hrvatskoj odmara oko 400 tisuća turista i broj će se povećati zbog nadolazećeg produženog vikenda i blagdana. I neke zemlje u našem okruženju imaju Tijelovo kao državni praznik i očekujemo veći priljev gostiju iz Austrije, Slovenije, Italije i Njemačke, kao i domaće goste, dodaje Staničić.
Splitski iznajmljivači žale se da im se termini za iznajmljivanje smještaja u srpnju i kolovozu ne pune očekivanim intenzitetom, stoga su podignuli cijene. Hoće li zbog inflacije cijene smještaja i hrane ove godine biti nikad veće?
- Cijene su narasle, što je logično, ali cijenu određuje tržište, stoga je važno da porast cijene prati vrijednost za novac, odnosno kvaliteta usluge, kaže Staničić.
Zbog visokih cijena, sve je više stranaca koji si mogu priuštiti odmor u Hrvatskoj, što znači sve manje domaćih gostiju na našoj obali. Hrvatska u svojoj turističkoj strukturi ima apsolutnu većinu stranih gostiju i u ovih prvih pet mjeseci bilježi rast njihovih dolazaka i noćenja. Od naših prednosti u odnosu na druge europske turističke zemlje, Staničić ističe velik iskorak u gastronomskoj ponudi u proteklih nekoliko godina, ulazak u Schengenski prostor, a i sigurnost naše zemlje je prednost u odnosu na konkurentske zemlje.
- Zbog ulaska u Schengen, dolazi više turista z Slovenije, Italije, Austrije, Mađarske i dijelova Njemačke, a bilježimo i porast dolazaka vikendom, kaže Staničić.
U tijeku je javni natječaj za novi krovni komunikacijski koncept kojeg danas znamo pod nazivom „Croatia full of life“, u prijevodu „Hrvatska puna života“, što znači da ćemo najvjerojatnije dobiti novi slogan i koncept koje će izabrati stručno povjerenstvo sastavljeno od domaćih i stranih stručnjaka.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.