"Hoćemo li novo pristanište platiti lošom ili nikakvom povezanosti?"

"Hoćemo li novo pristanište platiti lošom ili nikakvom povezanosti?"

Stanovnici Koločepa

"Nakon jučerašnjeg apela javnosti oglasio se ravnatelj Županijske lučke uprave Željko Dadić. Izjavio je da je u dogovoru s mještanima Koločepa dogovoreno da će ubuduće Donje Čelo biti povezano s Dubrovnikom brodom Europa", stoji u novom priopćenju stanovnika Koločepa.

Zanima nas s kojim je to mještanima dogovoreno, jer poznato je da ni jedan od 110 potpisnika pokreta protiv uvođenja nove brodske linije nije upoznat s tom informacijom. Nužno je istaknuti da je broj od 110 stanovnika Koločepa, koji podržavaju ovaj pokret, skoro pa većina stanovništva Koločepa.

Moguće je da se gospodin Dadić dogovorio s predstavnicima mjesnog odbora. Moramo napomenuti da je na nedjeljnom sastanku mještana bila prisutna samo jedna članica mjesnog odbora. Ostali članovi, uključujući predsjednika i tajnika, oglušili su se na poziv mještana Koločepa na sudjelovanje na sastanku.

Gospodin Dadić dalje navodi: "Dogovoreno je da idu tri linije dnevno". Tražimo odgovor na pitanje zašto je u planu reduciranje rasporeda plovidbe koji je na snazi već petnaestak godina? Raspored plovidbe Postire koji je trenutno na snazi usklađen je s potrebama stanovništva.

Gospodin Dadić je svoju izjavu nastavio rječima: "Mi im ništa ne uvjetujemo, već neka oni sami odrede vozni red''.

U jučerašnjem apelu stanovnici Koločepa već su se izjasnili po pitanju solucija za održavanje brodske linije za vrijeme rekonstrukcije rive u Donjem Čelu. Jasno je naglašeno da Kalamotezi ne pristaju ni na što drugo osim pristajanja Postire u Donjem Čelu četiri puta dnevno. Sva ostala rješenja su neprihvatljiva i mi ih kategorički odbacujemo.

Jasno nam je da je predloženo rješenje od Županijske lučke uprave za njih najjednostavije, ali mi se nećemo pomiriti s tim da našu sudbinu olako shvaćaju ljudi u uredima. Gospoda koja nam pokušavaju nametnuti brod Europa nisu svjesna poteškoća života na otoku. Žele reducirati vozni red na tri linije.

Da vam dočaramo apsurdnost te odluke uzet ćemo za primjer linije s polaskom iz Dubrovnika. Brodska linija koja kreće u 10 sati služi za opskrbu butige i pošte te za dolazak ljudi koji žele provesti cijeli dan na otoku. Linije u 14 i 20 sati usklađene su s potrebama učenika i studenata, dok linija u 16 i 30 služi za povratak ljudi koji rade do 16 sati na kopnu. Zanima nas koju od navedenih linija institucije mogu ukinuti.

Hoće li stanovnici Koločepa ostati bez svakodnevnog kruha iz Dubrovnika ili će pak učenici do 16 i 30 čekati na povratak svojim kućama? Možda će ljudi koji rade u gradu čekati brod u 20 sati pa će ujutro u 6 sati i 45 minuta ponovo nazad na posao? Hoće li roditelji djece koja idu u glazbenu školu ili na neki sport u popodnevnim satima morati iznajmiti stan u Dubrovniku i preseliti se?

Gospodin Dadić također je naveo da će Županijska lučka uprava zbog manjka dogovora između Agencije za linijski i obalni promet te brodara Jadrolinije morati financirati novu liniju. Omogućavanjem pristajanja Postire u Donje Čelo ne bi bila potreba za novom linijom, već bi se ona održavala kao i dosada. Osim što je putnički, Postira je i teretni brod te se njime prevozi građevinski materijal, roba za butigu i hotel, kućanski aparati i sl.

Zanima nas planira li gospodin Dadić prijevoz cimenta na klupama pokraj putnika ili je Županijska lučka uprava spremna svakodnevno financirati još jedan dodatni brod za prijevoz tereta?

Brod Europa apsolutno je nepogodan za održavanje ove linije. Prvi problem je što nije prilagođen vožnji u zimskim uvjetima, iako službeni podaci govore suprotno. U prethodnom apelu naglasili smo da se pri udaru valova more s krme preljeva među putnike. Smatraju li to u Županijskoj lučkoj upravi sigurnom plovidbom? Mi držimo da to predstavlja potencijalnu opasnost po život. Činjenica je da taj brod ne može ploviti po nevremenima po kojima Postira vozi i da će se dogoditi da će Koločep često biti odsječen od kopna.

To je brod koji prvenstveno služi za izletničke ture ljeti i nije pogodan za zimsku plovidbu. S time su najbolje upoznati stanovnici Gornjeg Čela koji često dolaze na drugu stranu otoka te Postirom odlaze u Dubrovnik jer brod Europa usljed lošeg vremena ostaje u Gružu. Od nadležnih institucija ne zahtjevamo ništa drugo, osim da nam osiguraju normalan život!

Ne možemo prihvatiti činjenicu da ćemo cijenu novog pristaništa platiti lošom ili nikakvom povezanošću s našim administrativnim središtem, stoga molimo gradonačelnika Dubrovnika Mata Frankovića da stane u zaštitu stanovnika svog grada i da nam pomogne, jer naš mjesni odbor očito to nije spreman učiniti.