Korčulansko brodogradilište LEDA kreće u nove poslove remonta brodova

Korčulansko brodogradilište LEDA kreće u nove poslove remonta brodova

Foto: Nikola Perić

Nakon prošlogodišnje propasti nizozemskog brodogradilišta “Peters Shipyards“ iz Kampena,za koje je korčulansko brodogradilište LEDA d.o.o. od 2000.godine izgradilo 25 velikih specijalnih brodova za prijevoz tereta po sjevernim morima, LEDA se okreće novim naručiteljima.

Vicko Ivančević, tehnički direktor Lede zadovoljno ističe da je bankrot naručitelja “Peters Shipyards“ prošlost, Leda je pronašla novo tržište, za koje velike novogradnje više nisu glavni proizvod. Bilo je teško, kaže tehnički direktor Lede, ali upornost uprave i radnika koji su radili bez ili s umanjenom plaćom, rezultiralo je da trenutnih 60 radnika, uz 15 kooperanata, ima posla. U proteklih 10 mjeseci izgradili su 24 lifta za najveći kruzer na svijetu, koji se gradi u Finskoj, kaže Vicko Ivančević, a u međuvremenu su potpisana dva nova ugovora za izgradnju mini kruzera dužine 46 m čiji su naručitelji iz Krila Jesenice i Splita. Također je obavljeno dodatno produženje manjeg putničkog broda. Još postoje dogovori za daljnju izgradnju manja tri kruzera. Novi posao je zahtijevao dodatne investicije. Prošli tjedan su stavili u funkciju novu 70 tonsku mosnu dizalicu, u proizvodnoj hali, sada se montira još jedna, čime će se podizati 140 tona, što je izuzetno dobro, ako se vratimo u izradu velikih brodova koje su do sada radili, kaže Vicko Ivančević, dok Mario Milat, član uprave Lede zadužen za remont plovila, kaže da je konačno navoz u funkciji, na kojemu su u ovo kraće vrijeme obavili  16 velikih remonta različitih plovila. Sada je remont sve traženiji, kaže Mario Milat, upravo je u operativnu luku uplovio veliki kruzer “Regina Della Pace“ međunarodne brodarske kompanija “Blue Line” na kojemu će se obaviti remont kako bi brod mogao ploviti na turističkim linijama, a Leda za remont čeka i drugi kruzer, što obećava zaposlenost, u očekivanju nastavka većih novogradnji. Remont je zahtjevan,kaže Milat, posla će biti, ali neće biti brodograđevnih radnika, stoga treba motivirati mlade da se upisuju u strukovne škole, poručuje voditelj remonta u brodogradilištu Leda.