U organizaciji Dubrovačkih knjižnica u Saloči od zrcala održan je susret o čitanju s autoricom i profesoricom južnoslavenskih jezika, Anitom Peti-Stantić.
13.05.2022.
09:54
Autor: HRT - Radio Dubrovnik
U organizaciji Dubrovačkih knjižnica u Saloči od zrcala održan je susret o čitanju s autoricom i profesoricom južnoslavenskih jezika, Anitom Peti-Stantić.
Moderatorica susreta bila je knjižničarka Marjana Leventić, a predstavljene su i knjige autorice "Čitanjem do (spo)razumijevanja: Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti" te knjige napisane u suautorstvu s Vedranom Stantić: "Znatiželja: Zašto mladi trebaju čitati popularno znanstvene tekstove, i to odmah" i "Putovanje u nepoznato: Zašto se bavim znanošću (i kako je do toga došlo?)".
Na susretu se raspravljalo o fenomenu u kojem današnja djeca sve manje čitaju i razumiju u digitalnom vremenu i važnosti razvijanja intelektualnog vokabulara koji se ne razvija dovoljno uslijed korištenja digitalnih medija gdje je svaki tekst kratak i pojednostavljen.
"Mi danas čitamo više nego što smo ikada u povijesti kao ljudi čitali. Razne stvari, kraće, dulje, stalno nešto čitamo, imamo potrebu za čitanjem. Dakle, uzimamo čitanje zdravo za gotovo. Za matematiku mislimo da moramo imati nekakav strašan talent, da ako nemamo strašan talent, to moramo strašno vježbati, a to je zapravo vrlo slično. Matematika i čitanje su zapravo podjednako složeni, a što se tiče neurološkog statusa, manje-više isti. Mi se kao što svi znate, rodimo s mozgom koji nije dovoljno razvijen, ali imamo strašan potencijal da se razvija dalje i zato je važno - prve tri su najvažnije", istaknula je Peti-Stantić.
Peti-Stantić je naglasila bitnost popularno znanstvenih tekstova u današnjem vremenu za mlade te ponudila alate za profesore i učitelje u školama kako bi motivirali učenike na čitanje.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora