Dan Mjesnog odbora Osijek - lijeva obala

Dan Mjesnog odbora Osijek - lijeva obala

L.Tadić, stranica čist račun-osječki proračun

Dan Mjesnog odbora „Osijek lijeva obala“ i Dan sjećanja na poginule branitelje prigodnim će programom stanovnici tog mjesnog odbora obilježiti u petak, 4. listopada. Dvadeset pet godina nakon formiranja, 2016. godine, MO je za svoj dan izabrao spomendan svetog Franje Asiškog.

U 11 sati i 40 minuta bit će položeni vijenci poginulim braniteljima i sugrađanima kod Kapelice kraljice Mira u Tvrđavici te kod spomenika poginulim braniteljima na Biljskoj cesti. U podne će se održati svečana sjednica Vijeća Mjesnog odbora „Osijek lijeva obala“, a u prigodnom programu nastupit će  HOPGD Zrinski i DV Bambi.

"Zapadno od ruševina Murse, na povišenoj terasi i omanjem brežuljku blizu dravske obale, nastalo je u 7. stoljeću slavensko naselje. Slavenski i starohrvatski doseljenici nazvali su svoje naselje imenom Osijek (Osek, Osik). Bio je to nukleus budućeg grada, u čijem je imenu – po nekim tumačenjima - sadržan pojam nečega odsječenog, kao vrlo pogodna mjesta za prijelaz preko Drave, pogodnog mjesta za boravak ljudi, te sigurnog od plavljenja s obzirom na podvodnu i močvarnu okolicu.

19. srpnja 1566. završena je izgradnja glasovitog Sulejmanovog mosta. Zapravo je to bila cesta od hrastovih trupaca u dužini od oko 8 km koja je premostila Dravu kod Osijeka, te u blagim zavojima sve baranjske močvare, ritove i vodotoke Drave na lijevoj obali do palanke Darde. Bio je to most kakav do tada, doista, nije postojao nigdje u Europi. U očima suvremenika slovio je kao (osmo) svjetsko čudo. Njegovom izgradnjom prometni položaj Osijeka izdignut je do najviše vrijednosti sukladne strateškim i prometnim interesima Osmanskoga Carstva u tom dijelu Europe.

U zamahu graditeljstva tijekom 19. i početkom 20. stoljeća podižu se mnoge zgrade i cijele ulice koje bitno mijenjaju izgled grada na Dravi. U to je doba Osijek poslije Zagreba gospodarski najrazvijeniji grad Hrvatske. Godine 1870. dobiva prvu željezničku prugu, a prostorno razjedinjeni grad povezao je 1884. konjski tramvaj, tada prvi na jugoistoku Europe.

Uz novi željeznički most iz 1884. Dravu je premostio 1911. i novi kolni most na zidanim stupovima čime je uznapredovao dolazak stanovnika na desnu obalu rijeke Drave, današnje naselje Tvrđavica i Podravlje.

Potkraj 1992. godine kao izraz demokratske vlasti i lokalne samouprave u Hrvatskoj su ustrojene županije, gradovi i općine. Danas je Osijek grad s prigradskim naseljima, od Josipovca na zapadu, do Sarvaša na istoku, uključujući lijevu obalu Drave s Tvrđavicom i Podravljem na sjeveru, te do Tenje i Livane na jugu. Osijek je ujedno sjedište Osječko-baranjske županije.

Danas je lijeva obala rijeke Drave urbani dio grada Osijeka koji čine naselja Tvrđavica i Podravlje. Naselja su vrlo atraktivnima iz razloga što mir i tišina iskonske prirode nudi svoje blagodati, šum valova rijeke Drave u predvečerje jeseni zapljuskuju sva čula, rika jelena obližnjeg ZOO-vrta para tišinu, a sve to u neposrednoj blizini samog središta grada Osijeka."

/ pozivnica organizatora/