II. gimnazija Osijek - Znanjem do razvoja

II. gimnazija Osijek - Znanjem do razvoja

II. gimnazija Osijek domaćin je 2. transnacionalnog sastanka Erasmus+ projekta pod nazivom Znanjem do razvoja. Projekt se ostvaruje u suradnji sa školama partnerima iz Slovenije Gimnazija Ptuj i Austrije Alpen- Adria Gymnasium Völkermarkt.

Koordinator projekta i začetnik ideje o uključivanju poduzetnosti u gimnazijsko školovanje je Gimnazija Ptuj, uz aktivno sudjelovanje navedenih partnera. Službeni je jezik projekta njemački te su sve uključene škole ujedno i DSD škole, odnosno škole koje imaju nastavu s izvornim govornikom na njemačkom jeziku. U razdoblju od tri godine (1. 9. 2014. - 31. 8. 2017.), škole bi trebale dati svoj doprinos europskom obrazovnom sustavu. U redovne nastavne planove i programe navedenih gimnazija, implementirat će se kompetencije poduzetnosti i inicijativnosti, ali će biti testirane i učinkovitost modela mjereći učenička znanja, vještine i sposobnosti. Na ovom zahtjevnom i vrlo vrijednom projektu, uz profesore i učenike škola partnera, sudjeluju profesori II. gimnazije Osijek s učenicima jedne eksperimentalne skupine.
Pripremna faza projekta je završena. Tijekom pripremne faze analizirani su nastavni planovi i programi svih predmeta općeg srednjoškolskog obrazovanja u sve tri države. Ovom se analizom uvidjela velika mogućnost za sustavno razvijanje i poticanje poduzetnosti i inicijativnosti učenika koje do sada nisu bile dovoljno zastupljene.
Cilj je osvijestiti važnost ideje poduzetnosti i inicijativnosti kako kod učenika tako i kod profesora te povezati navedene kompetencije s već postojećim nastavnim sadržajima.
Kako je obrazovni sustav preopterećen, do cilja će se pokušati doći interdisciplinarnim i međupredmetnim planiranjem, a ne uvođenjem novog nastavnog predmeta.
Kako bismo imali što bolji uvid u trenutačnu razvijenost navedenih kompetencija, proveden je upitnik koji je obuhvatio ukupno 2256 učenika i 236 profesora u sve tri države. Rezultati ankete upućuju na potrebu razvijanja kompetencija poduzetnosti i inicijativnosti i kod učenika i kod profesora.
Tijekom 2. transnacionalnog sastanka, partneri su odredili daljnje korake koji će pridonijeti ostvarivanju krajnjeg cilja projekta.
Uključivanjem kompetencije poduzetnosti i inicijativnosti u sustav obrazovanja, pridonosi se aktivnijem i konkurentnijem sudjelovanju učenika i profesora u dinamičnoj europskoj okolini. Svrha Erasmus+ programa je ujednačavanje obrazovnih mogućnosti svih građana Europske unije.

II- Gimnazija - Ivana Azenić