Izložba: "Kako preživjeti ljepotu?"

Izložba: "Kako preživjeti ljepotu?"

U Galeriji Knifer Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku u utorak, 30. lipnja u 20 sati otvara se izložba nagrađenih radova s Trećega međunarodnog studentskog bijenala "Kako preživjeti ljepotu?".Galerija Knifer smještena je u Eurodomu.

U sklopu Osječkog ljeta kulture publika će moći od 30. lipnja do 13. srpnja vidjeti pet nagrađenih radova studenata pet europskih umjetničkih akademija i pet medijski potpuno različitih radova. 
"Po treći puta u posljednjih šest godina Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku organizirala je Međunarodni studentski bijenale. Krajem prošle godine on je održan u prostoru zagrebačke Laube i u tom fascinantnom ambijentu industrijske arhitekture doživio je svoju novu afirmaciju. Tema Bijenala bila je ljepota – kako je stvoriti ali, još važnije, kako je prepoznati u današnjem svijetu prepunom vizualnih fascinacija. Budući da je već u tradiciji Studentskog bijenala da nagrađene radove predstavi i izvan užega prostora u kojemu je izložba održana, ove godine Bijenale gostuje u gradu iz kojega je i krenulo – u sjajnom novom prostoru Galerije Knifer u centru Osijeka", ističu iz Akademije.

Prva nagrada nazvana je po jednom od doajena medijske umjetnosti u Hrvatskoj, Ivanu Ladislavu Galeti, a dodijeljena je Kelvinu Atmadibrati, studentu s Royal College of Art u Londonu. Njegov performans Forcing Hyacinth traje nekoliko sati, sve dok u posudi ima vode koju umjetnik puhanjem kroz cjevčicu iz tekućeg stanja pretvara u pjenu, tj. u drugi oblik materijalne vidljivosti, a tijekom kojega procesa mladi performer pozicije vlastitog tijela također podvrgava “tekućim” promjenama, mijenjajući formu i položaj.
Drugonagrađeni rad Johanne Locher sa Staatliche Akademie der Künste u Karlsruheu suptilna 
je video reprezentacija učinka vjetra na razmeđi apstraktnog filma i “pokrenutog crteža” uz dodavanje prirodnog i umjetno generiranog zvuka. Ovdje je riječ ne samo o dalekim reminiscencijama na umjetnost akcionizma, kao u prvome primjeru, nego i o konceptualnoj umjetnosti koja se razvija u smjeru postkonceptualnih praksi od druge polovice 70-ih godina do danas. "Oba rada dobivaju na snazi i uvjerljivosti kada im pridružimo trećenagrađeni, koji manipulira osjećajem destrukcije: u radu Ree Vogrinčič s Akademije za likovno umetnost in oblikovanje u Ljubljani ljepotu se nastoji uskladiti s emocijom uništavanja, iz čega proizlazi zaključak da umjetnici ljepotu mogu prepoznati u bilo kojem trenutku prijenosa iz ideje u formu, i obratno. Ljepotu danas podjednako pronalazimo u činu konstrukcije i destrukcije, materijalizacije ideje i dematerijalizacije forme", objašnjavaju organizatori izložbe.

Dokaz tomu jest da je dobitnica jednog od dvaju specijalnih priznanja, Valentina Damjanović s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, time što je svoj rad nazvala Matrix, istovremeno ga prizvala u svijest i kao medij (cinčana ploča) i kao sliku (odraz stvarnosti), pretvarajući materijalno u nematerijalno i obratno. (Re)formulacija oblika ljepote odnosi se i na rad Mariete Vulić s Umjetničke akademije u Splitu, koja je također dobila specijalno priznanje žirija, u kojemu snimljenu transformaciju tijeka povijesti u ambijentu antičkih tragova urbane jezgre grada Splita prezentira kao konceptualnu gestu: prići, ali ne i ući – to je credo ove autorice, koja dokumentira nasilje nad poviješću i kreativnošću, postojanjem i poricanjem postojanja jednoga slikarskog ateljea u povijesnoj jezgri grada.