Lipicanci očarali turiste iz Berlina i revijalnim korakom ispratili zimu

Lipicanci očarali turiste iz Berlina i revijalnim korakom ispratili zimu Lipicanci očarali turiste iz Berlina i revijalnim korakom ispratili zimu

fotografije: HRT/mp

Prva skupina, četrdestak turista iz Berlina je stigla ravno u Slavoniju. Borave u Đakovu - posjetili su Državnu ergelu i pratili atraktivan konjički program, ručali u obližnjem restoranu "Sokak". Do 23. ožujka preko turističke agencije Krunoslava Weinperta otkrit će 'najljepšu hrvatsku tajnu'.

Slavoniju su tako nazvali njemački mediji, čiji su novinari među brojnim ekipama iz cijeloga svijeta u proteklih par godina bili prethodnica dolasku turista. No, prvi dolazak Nijemaca u Slavoniju na hrvatskim je leđima - osmislio ga je i provodi u djelo domaći čovjek, vlasnik tvrtke "Pointers" koja se prije četiri godine upustila u digitalizaciju hrvatskog turizma i u tome ostvarila globalni uspjeh.

"Ovo putovanje usmjereno je na enogastronomiju kao turistički proizvod, kušanje tradicionalnih delicija, slavonskih vina - na kulturu i povijest područja, upoznavanje sa životom, radom i znamenitostima ovoga dijela Hrvatske" - ističe Valpovčanin Krunoslav Weinpert. Vlasnik turističke agencije 'Pointers Adriatic' nakon poslovnog uspjeha u IT-sektoru odvažio se i prije pet mjeseci osnovao Pointers International, kako bi privukao njemačke turiste u Slavoniju, a osječku adresu zamijenio je berlinskom. Weinpertova tvrtka postala je poznata po digitalizaciji turističkih destinacija kroz odličnu aplikaciju Pointers, čiji je projekt prepoznala Svjetska Turistička organizacija (UNWTO) i ITB Berlin. 

Tijekom šest dana boravka, od 18. do 23. ožujka, prvoj turističkoj skupini koja je iz Berlina stigla luksuznim autobusom bit će predstavljene najatraktivnije turističke točke Slavonije, Baranje i Srijema.

"Nitko od njih nikada nije bio u ovome dijelu Hrvatske, oduševljeni su posjetom Đakovu. Jučer su se naši Berlinčani vozili tramvajem po Osijeku, kušali vino u Tvrđi, vidjeli izložbu školjaka i uživali u Valpovu, gdje smo posjetili i Dvorac Prandau-Normann. U programu su, među ostalim, Vukovar, Ilok i Baranja" - najavljuje Krunoslav Weinpert, kojega su razdragani turisti prilikom posjeta Državnoj ergeli, nakon atraktivnog konjičkog programa u prohladnoj jahaonici - zagrlili i odlučno pohvalili tijekom kratkog susreta s novinarima.

"Ipak je lipicanac kao zaštićena pasmina konj koji plijeni pažnju. Posebno svojim paradnim hodom i naklonom kojim osvoji turiste, pa naši posjetitelji oduševljeni odlaze s predstava na kojima im konj lipicanac simbolično postaje domaćin" - kaže Silvija Butković s Državne ergele u Đakovu, koju godišnje posjeti dvadeset tisuća posjetitelja i to najviše domaćih. 

"Bilo je fantastično, ovi konji su tako graciozni i elegantno trče. Vani, na imanjima, vidimo lijepe konje, ali ne i ovakvu predstavu" - rekla je gospođa Erika Schultzer.

Suprug njemačke turistice i ostali suputnici, uglavnom treće životne dobi, otkrili su da su sretni i zbog organizacije putovanja u kojemu vlasnik agencije ništa ne prepušta slučaju nego i putuje s njima u društvu svoje obitelji. Među prvim dojmovima iz Slavonije, njemački su turisti pozitivno ocijenili i smještaj u Đakovu - izrazitu čistoću i opremljenost soba i kvalitetu hrane i dočeka, ljubaznost domaćina, kao i mnoštvo informacija koje su im u pripremi putovanja ponuđene o ovome dijelu Hrvatske.

Sada je, kažu u hodu dok u suvenirnici kupuju sitnice za uspomenu, sve još ljepše no što su očekivali.

"A hrane je u Slavoniji toliko, da je obrok raskošan i za naše prohtjeve. Znaju to već dobro naši domaćini na Jadranu - kad smo mi Nijemci u pitanju, oni uopće nisu mali" - ispričali su njemački turisti u Đakovu.

"Tvrdim da godišnje samo mi možemo dovesti više od pedeset autobusa turista u Slavoniju, samo nam treba sinergija i da se počnemo baviti tržišnim razvojem. Ne samo zato što sam Slavonac, što je ovo moj zavičaj, što mi imamo puno zajedničkoga s Nijemcima koje sam jučer upoznao i povezao s našim domaćim ljudima,  podunavskim Švabama. Tvrdoglav sam-uspjet ću,"  najavljuje Krunoslav Weinpert. Pointers pokazuje kako se digitalizacijom destinacija (podizanjem vidljivosti, što je jedan od segmenta poslovanja tvrtke) dolazi do željenog cilja, a to je dolazak ne samo individualnih turista već i organiziranih turističkih grupa. Spomenuo je i vlastiti prvi projekt koji je povećao vidljivost Krka i učinio ga globalno prepoznatljivim.

"Njemačko tržište ogroman je potencijal koji Slavonija može i treba iskoristiti kako bi aktivirala svoje gospodarske aktivnosti" - podsjeća Krunoslav Weinpert.