Međunarodna konferencija o pedagogiji

Međunarodna konferencija o pedagogiji

Na osječkom Filozofskom fakultetu traje 1. Međunarodna znanstvena konferencija „Globalne i lokalne perspektive pedagogije“, na kojoj 150 stručnjaka razmjenjuje iskustva i znanja u odgoju i obrazovanju.

 

Promjene  koje se događaju u hrvatskom školstvu   europski su  orijentirane , ali očuvanje identiteta i tradicije  naše pedagogije  i dalje moraju biti poveznica između globalnog i lokalnog razmišljanja. Mnoge sadržaje koje  donose  europska iskustva u obrazovnim sustavima mogli bismo i trebali  primijeniti i kod nas, iako je i u našem školstvu puno toga dobrog- kaže voditeljica Odjela za pedagogiju na FF Osijek i predsjednica Organizacijskoga odbora Renata Jukić. Odnosi se to na obrazovanje za kreativnost, inovativnost, osnaživanje mladih, što u Hrvatskoj nismo u potpunosti prepoznali.  Profesor emeritus sa splitskog  Sveučilišta Josip Milat iznio je mišljenje kako pedagogija  nije mnogo napredovala desetljećima kada govorimo o teoretskom dijelu, a nešto je bolje stanje u praksi, iako ima puno neriješenih pitanja. Suvremena pedagogije, prema njegovim riječima, znači samo to da se događa danas, a ne da je donijela nešto novo.  Profesorica sa osječkog Filozofskog fakulteta Nada Babić odlučila se za temu o kojoj se mora razgovarati, a to je "Kontinuitet i diskontinuitet o obrazovanju na primjeru tranzicije u školu". Na konferenciji je 250 sudionika, 150 izlagača, a 70- ak radova bit će objavljeno u zborniku. Među njima su i Boris Jokić  sa Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, stručnjaci sa Sveučilišta u mađarskom Debrecenu     te znanstvenici iz Finske, Austrije, Slovenije i Srbije. Konferencija je organizirana u suradnji  Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Osijeku i Department of Shild Education, Faculty of Child and Adult Education Sveučilišta u Debrecenu sa ciljem ostvarivanja interakcije znanosti i prakse, od cjelovite kurikularne reforme, kvalitete odgoja i obrazovanja te profesionalne uloge pedagoga i učitelja do usmjerenosti na dijete u odgoju i obrazovanju. 

Rep. prikaz s Međunarodne znanstvene konferencije o pedagogiji