Nastavlja se gradnja autoceste Osijek - Budimpešta

Nastavlja se gradnja autoceste Osijek - Budimpešta Nastavlja se gradnja autoceste Osijek - Budimpešta

fotografija Dario Vračević i pressOBŽ

"Veliko mi je zadovoljstvo biti ovdje u Osijeku na potpisivanju tako važnog ugovora za Slavoniju, Baranju i prometni sustav cijele Hrvatske. Izgradnja ove dionice kao i cijelog koridora od strateškog je značaja za budućnost cijele Hrvatske", rekao je premijer Andrej Plenković.

"Dokumentacija je prihvaćena, proveden je natječaj, osigurano je vrlo povoljno financiranje. Vjerujem da ćemo kroz dvije godine moći s punim profilom autoceste doći od Osijeka do Belog Manastira, a vrlo brzo i do mađarske granice. Imamo normalne aktivnosti i ako se reaktivira gospodarstvo normalno je da i Vlada dođe na teren. Moramo osjetiti što se zbiva u različitim hrvatskim županijama", najavljuje premijer koji, s  ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Olegom  Butkovićem sudjeluje na potpisivanju ugovora o nastavku gradnje autoceste na mostu "Drava" na koridoru Vc kod Petrijevaca. Jedan je to od najvećih mostova u Republici Hrvatskoj. Ugovor je s izvođačima radova potpisao predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan. 

Slijedom objavljenog javnog natječaja, usklađenog s propozicijama natječaja Europske banke za obnovu i razvoj, za potrebe ugovaranja građevinskih radova na izgradnji dionice most Halasica – Beli Manastir, koji će se financirati sredstvima Projekta „Hrvatska – dovršetak autoceste na koridoru Vc“, u propisanom roku za dostavu ponuda Hrvatske autoceste d.o.o. primile su samo jednu ponudu i to poslovne udruge "Osijek-Koteks i GP Krk d.d.

Vrijednost ponude bez PDV-a je  59 milijuna eura, a ta poddionica duga je 17,5 kilometara. Početak izgradnje u planu je u prvoj polovici ove godine, odnosno po potpisivanju ugovora, dok se dovršetak izgradnje planira do sredine 2022. godine (24 mjeseca od dana početka radova). Osijek-Koteks već je uključen u pripremu gradnje nastavka autoceste jer je gradio infrastrukturu za nadvošnjak preko potoka Halasice te još sedam nadvožnjaka i putnih prijelaza koji će omogućiti normalno odvijanje lokalnog prometa dok se bude gradila dionica do Belog Manastira.  

Projektira se i posljednjih pet kilometara autoceste u Baranji, a očekuje se kako će posljednji metar autoceste na koridoru Vc u Hrvatskoj biti dovršen do kraja 2023. godine. 

Potpisivanje ugovora organizirano je na dovršenom, a još uvijek nekorištenom mostu Drava.

Most Drava jedan je od najvećih mostova u Republici Hrvatskoj, a u cjelosti su ga projektirali i izveli domaći stručnjaci. Suradnja ostvarena između investitora, projektanta i izvoditelja rezultirala je mnogim originalnim tehničkim rješenjima. Dužina mosta od 2507 metara čini ga jednim od najdužih mostova u Hrvatskoj. Sam dio mosta preko rijeke Drave dug je 420 metara i na njemu se primijenjena neka sjajna tehnička rješenja u kojima su korišteni betonski stubovi, čelične grede i kablovi koji ujedno utječu na vizualnu privlačnost ovog impozantnog mosta. Vrijednost je mosta 850 milijuna kuna (podaci IGH), a koristit će se tak nakon dovršetka dionica autoceste od Osijeka do Belog Manastira, a kasnije i Mohača u Mađarskoj. 

 

img-07aab09967f72b20ebd03ba04984d483-v.jpg

 

Premijer Plenković posjetit će i tvrtku Belje plus d.o.o., gdje će se sastati s predstavnicima te tvrtke, a obići će i farmu Mitrovac, jednu od najvećih farmi muznih krava u Hrvatskoj.

U Osijeku će poslijepodne održati i sastanak na temu poljoprivrede s predstavnicima tvrtki koje se bave poljoprivrednom proizvodnjom, Sveučilišta u Osijeku, Grada Osijeka, Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu, Hrvatske poljoprivredne komore, Hrvatske gospodarske komore, Poljoprivrednog instituta Osijek, Fakulteta agrobiotehničkih znanosti te udruga svinjogojaca, govedara i voćara.