Nova gimnazijska zgrada koja će očuvati izgled Strossmayerove

Nova gimnazijska zgrada koja će očuvati izgled Strossmayerove

Foto: iz grafičkog priloga nagrađenog rada

Krajem prošloga tjedna Osječko-baranjska županija i Društvo arhitekata Grada Osijeka objavili su rezultate javnog natječaja za idejno arhitektonsko-urbanističko rješenje I. Gimnazije u Osijeku .

Na natječaj su stigla 24 rada, sve prijave su bile anonimne, a ocjenjivački je sud jednoglasno odlučio prvu nagradu dodijeliti radu pod šifrom 20, iza koje su autori Maja Stanić, Vojko Stanić i Martina Vivoda, a pripada im i novčani iznos od 82 tisuće kuna.
Drugu nagradu i 51 tisuću kuna dobili su NOP STUDIO d.o.o. i Ivan Galić, trećenagrađeni (30 tisuća kuna) rad potpisuju Ivan Jovićević, Dušan Đurović, Dragan Mirotić i Andrija Vrdoljak. Četvrto mjesto i 24 tisuće kuna dobili su Marija Beg i Davor Bušnja, dok je peta nagrada (16 tisuća kuna) dodijeljena Gordani Domić i Gorisu Koružnjaku.
Među kriterijima prema kojima su se radovi ocjenjivali bili su kvaliteta prostornog koncepta – doprinos nove zgrade slici grada, funkcionalne kvalitete rješenja, racionalnost, originalnost i atraktivnost arhitektonskog izraza te ekološka komponenta projekta – energetska učinkovitost i ušteda energije.
Natječaj je bio otvoren od 16. travnja do 2. srpnja. U ocjenjivačkom sudu bili su Željko Koški (predsjednik), župan Ivan Anušić, te Predrag Rechner, Danijela Lovoković, Oliver Grigić, Ranko Radunović, Ivan Hampovčan i zamjenik Željka Jurković.
prva-gimnazija-kako-ce-izgledati.jpgLokacija buduće gimnazije i volumen okolnih uličnih građevina odredili su smjer ovog idejnog rješenja tako da se nastojala očuvati vizura uličnog pročelja Strossmayerove ulice, objašnjavaju autori. "Istodobno s ostalim dvorišnim volumenima sačinjava kvalitetnu integralnu cjelinu zgrade koja treba postati edukacijska ustanova koja osigurava pristup znanju i razmjenii nformacija te različitim događanjima koja nisu nužno vezana uz nastavu", stoji u opisu prvonagrađenog projekta u grafičkom prilogu rada. "U središnjem dijelu parcele, koje se nastavlja na južni predtrg, formira se školsko dvorište kao park "zaštićen" volumenom građevine. Tu se međusobno povezuju svi potrebni pravci komunikacije. (...) Južno ulazno pročelje svojim volumenom na prvom katu formira predimenzionirani natkriveni ulaz u parcelu pozivajući prolaznika, učenika i nastavnika da "uđu" u školski trg s kojeg se jasno pruža pogled na unutarnje polivalentne prostore u prizemlju – knjižnicu, klub, proširenje ulaznog prostora s klupama za sjedenje koje ujedno rješavaju i denivelaciju u prostoru," riječi su koje bi trebale dočarati izgled buduće gimnazijske zgrade.