Osječki SDP o jednosmjenskoj nastavi

Osječki SDP o jednosmjenskoj nastavi

foto M.Kralj/HRT

Osječki SDP ponovo inicira jednosmjensku nastavu u osnovnim školama te je na konferenciji za novinare predsjednik gradske organizacije stranke Boris Piližota najavio da će krenuti i sa službenom inicijativom za pokretanje ovog pitanja a počet će sa školom Mladost na Sjenjaku.

Iz priopćenja osječkog SDP-a s konferencije za novinare predsjednika Borisa Piližote, dogradonačelnika Osijeka:  

"U današnje se vrijeme puno raspravlja i polemizira o brojnim temama koje se tiču školstva... možda više nego ikad prije. Teme o kojima se raspravlja su vezane za cjelovitu kurikularnu reformu, uvođenje ili ne uvođenje građanskog odgoja u osnovne škole, informatiku i sl.
I kao za brojne druge teme u našoj zemlji nema jedinstvenog stava. Te teme jesu bitne, te teme će određivati naše buduće generacije, ali su isto tako teme koje nas dijele, što je i očekivano jer ne samo da smo u pojedinim segmentima duboko podijeljeno društvo već je i logično da o ovako bitnim temama imamo različite stavove i da čvrsto do njih držimo.
Želim vjerovati da kad bi se zagrebalo ispod površine svih tih stavova koji se iznose ipak leži briga za budućnost naše djece, briga da ih se što bolje pripremi za život i briga za njihovu što bolju budućnost.
I ako nam je na prvom mjestu, kad govorimo o obrazovanju, briga za budućnost naše djece siguran sam da imamo više dodirnih točaka nego onih koje nas dijele, da imamo više toga oko čega se slažemo nego oko čega se razilazimo.
Upravo iz tog razloga neću danas ovdje govoriti o našim stavovima vezanim za cjelovitu kurikularnu reformu ili uvođenje građanskog odgoja kao obveznog predmeta gdje je naš stav poznat i za koji smatramo da nije političko nego civilizacijsko pitanje i pitanje budućnosti, nego ću govoriti o onome što mi s ove razine, gradske razine, možemo učiniti… Što možemo konkretno učiniti!

A to u ovom trenutku znači da trebamo rješavati one probleme s kojima se naša djeca i njihovi roditelji svakodnevno susreću, boriti se za postizanje izvrsnosti i tamo gdje ona postoji omogućit da se i dalje razvija.
Upravo zato mi smo u SDP-u, uz suradnju osoba koje nisu članovi stranke, ali su stručni i stalo im je do rješavanja postojećih problema, uz trud i rad naših članova školskih odbora, odlučili da krenemo u realizaciju onoga što je u ovom trenutku moguće.
Jedna od, po našem mišljenju, odličnih ideja o kojoj se više ne govori, od koje su neki digli ruke, koja se izgubila u šumi drugih rasprava i polemika, je – jednosmjenska nastava u osnovnim školama.
Tema nije nova, nije originalna, možda su neke teme za javnost i medije pod „zabavnije“, ali po našem mišljenu ovo je tema koja je jednako bitna i s kojom se možemo „uhvati u koštac“ sad!
Naime, prema iskustvima roditelja, prema mišljenju struke to je jedna od tema koja svakako zaslužuje svoj prostor – a jedna je od tema, odnosno to je jedan od problema koji se u ovom trenutku može početi rješavati ako postoji volja. Ona s naše strane postoji...
Ako imamo na umu da većina roditelja radi u prijepodnevnim i ranim popodnevnim satima, a djeca idu u školu u dvije smjene to znači da ih barem pola mjeseca ne viđaju više od 2-3 sata dnevno. To predstavlja problem i za djecu i za roditelje, odnosno za obitelji - ne samo što se kontakt i komunikacija između roditelja i djece smanjuje, već se prema mišljenju struke, u pojedinim slučajevima direktno reflektira ne samo na učeničke rezultate u školi nego i na njihov sveukupni život pa i obiteljske odnose.
Mislim da oko ovog pitanja ne bi trebalo biti polemike i razilaženja u stavovima i to je uz sve što sam nabrojao jedan od motiva zašto ćemo krenuti s inicijativom za realizaciju ove ideje.
Ako to struka podržava, ako oko ovog pitanja možemo imati konsenzus onda ne postoji razloga da ne krenemo.
Ovom prilikom najavljujem da ćemo krenuti sa službenom inicijativom za pokretanjem ovog pitanja i da će se SDP pozabaviti rješavanjem ovog pitanja i to odmah bez odgode.

To je izvrsna pogodnost za cijele obitelji s obzirom da se ujutro roditelji i djeca zajedno pripremaju za obveze na poslu i u školi, a onda se poslijepodne opet okupljaju kod kuće oko zajedničkog obroka, radi druženja, odmora i planiranja slobodnog vremena. I to je zapravo temelj organizacije prosječne obitelji u 21. stoljeću - djeca i roditelji zajedno provode većinu vremena izvan školskih i radnih obveza. Djeca imaju dovoljno vremena za učenje, mogu tražiti pomoć roditelja i komunicirati prema njima sve eventualne probleme koji ih okružuju, imaju dovoljno vremena izvanškolske aktivnosti i postižu bolje rezultate u školi- rekao je Piližota.

S obzirom da je potrebno odlučiti gdje započeti, od koje škole i na koji način, u pripremanju ove inicijative odlučili smo se voditi brojnim kriterijima kao što su veličina škole i lokacija, aktivnosti škole te uspjesi i postignuća na natjecanjima, broj učenika, napori učitelja, nastavnika i profesora u postizanju uspjeha i brojnim drugim kriterijima, od stanja same građevine pojedine škole do mogućnosti što brže realizacije cilja.
Uvažavajući sve navedeno odlučili smo da krenemo sa OŠ Mladost na Sjenjaku, a navest ću i razloge zašto:
-to je škola koja je izgrađena 1981. godine
-arhitektonski je vrlo zanimljiva
-površine je gotovo 5.000 kvadrata na zemljištu od 7.500 kvadrata
-nalazi se u dijelu grada gdje je možda i najgušća koncentracija stanovništva
-ima 17 učionica s kabinetima, 3 informatičke učionice, od koji je jedna mobilna
-ima sportsku dvoranu i dvoranu za priredbe
-školu pohađa 477 učenika u 22 razredna odjeljenja
-učenici i kolektiv postižu izvrsne rezultate:
-proglašeni su dvije godine za redom za najbolje Školsko sportsko društvo grada Osijeka te brojni drugi sportski uspjesi
-brojni uspjesi na županijskim natjecanjima iz obrazovnih predmeta, koji u velikom broju rezultiraju plasmanima na državna natjecanja
-organizirana zimska škola matematike već 25 godina u suradnji s Udrugom matematičara, Odsjekom za matematiku, Agencijom za odgoj i obrazovanje a broj učenika koji sudjeluju je s početnih 25 narastao na 200
organizirana zimska škola fizike u suradnji sa Agencijom za obrazovanje, Hrvatskim fizikalnim društvom, Županijskim stručnim vijećem učitelja fizike i Odjelom za fiziku osječkog sveučilišta

IPA projekti:
-„Ja raSTEM“ – interdisciplinarni STEM program za darovitu djecu, te je s još 9 partnera iz Hrvatske stvoren kurikularni rad s darovitim učenicima
-„Sigurnost djece na internetu“ – u suradnji s još 4 škole iz Hrvatske izrađen je kurikulum za Sigurnost djece na internetu, 4 kompleta obrazovnih sadržaja (udžbenik, priručnik za učitelje, pripreme za rad, priručnik za roditelje i multimedijom).

Škola je opremljena mobilnom informatičkom učionicom, te je 10 učitelja dobilo diplomu stručnjaka za e-sigurnost u obrazovanju, Izrađena je politika prihvatljivog korištenja interneta i mobilnih tehnologija. Škola je izabrana u 120 svjetskih oglednih škola – Microsoft showcase school,nosi uz još 150 škola laskavu titulu e-Škole,
već 5 godina u suradnji s Osijek Software City-jem učenici od 1. do 8. razreda sudjeluju u „Satu kodiranja“ s ciljem promicanja informatičke pismenosti i razvijanja računalnog razmišljanja, u školi se provodi osnovni CAP i Teen CAP programi prevencije zlostavljanja djece, škola je uključena u The Globe program u svrhu cjelovitog učenja i opažanja učenika za dobrobit okoliša, u suradnji s Centrom za odgoj i obrazovanje „Vinko Bek“ učitelji su educirani za rad sa slijepom učenicom uporabom elektroničke bilježnice za slijepe s brajevim retkom i govornom jedinicom, imenovani su Centrom izvrsnosti za područje znanosti, provode eksperimentalni program “Škola za život“ kao jedna od 46 škola u RH (kurikularna reforma) što je rezultiralo povećanjem interesa za upis u školu pa su tako u prvi razred za iduću godinu upisana i 23 učenika koja ne pripadaju tom upisnom području

Mislim da stvarno ne moram nabrajati dalje zašto je pala odluka da prvo krenemo s ovom školom...
U konkretnom slučaju, OŠ Mladost za učinkovito održavanje nastave u jednoj smjeni nedostaje nekoliko dodatnih učionica koje je moguće vrlo jednostavno dograditi. To je projekt i angažman kojim možemo na najizravniji mogući način pozitivno promijeniti živote za oko 500 obitelji iz kojih djeca dolaze ovamo na nastavu. Osim toga, kompletna školska infrastruktura i dalje je učenicima na raspolaganju tijekom poslijepodneva za sportske aktivnosti, napredne izvannastavne programe, informatičke radionice i druge aktivnosti koje ih zanimaju i u koje se mogu uključivati.

U ovoj priči zapravo svi dobivaju - škole će biti bolje organizirane, obitelji dobivaju više vremena koje mogu provoditi zajedno, roditelji će lakše nadzirati svoju djecu, oslobađa se višak vremena za izvanškolske aktivnosti i razvoj talentiranih pojedinaca, a zahvaljujući tome djeca dobivaju potpuno novu životnu perspektivu. Zahvaljujući nastavi koja se redovito održava u prijepodnevnoj smjeni u školi su učenici odmorniji i pažljiviji, imaju vremena biti s roditeljima, imaju vremena učiti i briljirati u slobodnim aktivnostima. A upravo su to temelji budućeg zdravog grada.
S obzirom na izvrsnost ove škole, na njihove rezultate, uspjehe učenika i učitelja, trud, inovativnost i sve ostalo mislim da je to mala cijena za unaprjeđivanje naše budućnosti – naše djece i da je ovo dobra početna točka.
Također, projekt dogradnje potrebnih učionica podrazumijeva i nužnu energetsku obnovu škole, pa bi se u konačnici uložena sredstva - zahvaljujući kasnijim uštedama na troškovima energije, vratila kroz manje režijske troškove.

Zbog svega navedenog, SDP će krenuti s razrađenom inicijativom za uvođenje jednosmjenske nastave u osnovne škole i započet ćemo sa OŠ Mladost.
Našu inicijativu prezentirat ćemo gradonačelniku i uvjereni smo da za ovo postoji ne samo interes nego i volja svih aktera za realizaciju i nadam se, odnosno uvjeren sam da ćemo vas vrlo skoro moći i informirati da s inicijative krećemo u realizaciju..."- rekao je Boris Piližota na konferenciji za novinare.  

predsjednik osječkog SDP-a Boris Piližota