Počinje isplata uskrsnica umirovljenicima i socijalno ugroženima

Počinje isplata uskrsnica umirovljenicima i socijalno ugroženima Počinje isplata uskrsnica umirovljenicima i socijalno ugroženima

Foto: HRT/Mirta Milas

Zbog izvanredne situacije s koronavirusom donesena je odluka o poništenju javnog natječaja za financiranje projekata i programa udruga iz gradskog proračuna za koji je bilo osigurano 1,4 milijuna kuna.

Učinjeno je to zbog toga što je izvjesno kako se većina programa iz tog natječaja neće održati, istaknula je na konferenciji za novinare zamjenica gradonačelnika Žana Gamoš. Najavila je isplatu uskrsnica za umirovljenike i socijalno ugrožene obitelji koja će krenuti u ponedjeljak, 23. ožujka. U proračunu Grada osigurana su sredstva za uskrsnice u iznosu od 1,9 milijuna kuna. Za 7343 korisnika starosnih, obiteljskih, prijevremenih i invalidskih mirovina uskrsnice će biti isplaćene preko Hrvatske pošte. Grad mijenja i odluku o načinu isplate uskrsnica za 600 korisnika  kojima je omogućena usluga naknade troškova stanovanja.  I njima će uskrsnice biti isplaćene putem Hrvatske pošte. Riječ je o socijalno ugroženim obiteljima koje su dosad dobivale uskrsnicu u vidu bona Zagrebačke banke (te je bilo nužno da dođu u Upravni odjel Grada Osijeka). Gamoš je svima njima koji koriste pravo na naknadu troškova stanovanja uputila zamolbu da ostanu kod kuće. Pojasnila je kako će Grad uvažiti sva kašnjenja oko "pravdanja" tih računa te neće obračunavati zatezne kamate ni pokretati ovrhe. 

Istaknuto je kako će Gradska uprava te sva trgovačka društva u njezinoj nadležnosti i dalje svaki dan biti na usluzi građanima. Mario Šapina iz GPP-a: "Poduzeli smo organizacijske poteze kojima je cilj zaštititi i povećati sigurnost putnika. Intenzivnije se čiste vozila, koja se noću dezinficiraju. Vodimo računa i o sigurnosti djelatnika GPP-a za koje su osigurana dezinfekcijska sredstva i maske. Javni prijevoz u Gradu funkcionira, no raspored vožnji je mešto rjeđi". 

U Unikomu se odvoz otpada odvija po uobičajenom rasporedu. "Prate se upute nacionalnog Stožera civilne zaštite, a neke od promjena koje su uvedene posljednjih dana odnose se na dolazak građana na blagajnu Unikoma. "Puštaju" se jedan za drugim kao u ljekarnama. Djelatnici Unikoma imaju maske i zaštitne rukavice te antiseptike. Zoološki je vrt zatvoren za posjetitelje", rekao je voditelj komunikacija u toj tvrtki Vjeran Marijašević.

"Sve tri službe  u Zavodu za stanovanje (tehnička, financijska i pravna) redovito izvršavaju svoje obveze. Pohvalio bih odgovornost naših korisnika, suvlasnika u višestambenim zgradama jer se drže donesenih preporuka - da s našim djelatnicima komuniciraju telefonski putem broja 031/209-700", rekao je direktor Bojan Bodražić. Apelira na sve građane da prate najnovije vijesti na internetskoj i facebook stranici Zavoda za stanovanje te da komuniciraju s djelatnicima Zavoda putem e-maila info@zavodzastanovanje.hr. "Obavljamo sve usluge, osim obilaska višestambenih zgrada. Najvažnije je da naša tehnička služba sa svim izvođačima radova koji imaju ugovore o poslovno-tehničkoj suradnji dobro funkcionira. Molim da se prijavljuju samo nužne i hitne intervencije koje će biti izvršene".

Direktor Osječkih tržnica Igor Medić rekao je kako rade sve osječke tržnice na kojima se prodaje hrana. "Tržnice se ne zatvaraju i vjerojatno će se zadnje zatvoriti, neposredno prije bolnica. Pazi se na razmak između ljudi, među prvim smo tržnicama u Hrvatskoj pokrenuli akciju dezinficiranja, a prema preporuci županijskog Stožera civilne zaštite zatvorili smo autotržnicu".     

Direktor Vodovoda Ivan Jukić pojasnio je kako je ta tvrtka po preporuci Zavoda za javno zdravstvo prestala raditi s građanima u izravnom kontaktu. " S obzirom da imamo obvezu zaštititi stručni kadar koji ima proglašenu radnu obvezu (odjeli za proizvodnju vode i održavanje pogona za proizvodnju vode, vodoopskrbnog sustava i sustava odvodnje). Ni u jednom trenutku ne možemo dopustiti da se dogodi prekd u isporuci pitke vode za građanstvo te su ti radnici u svojevrsnoj izolaciji unutar tvrtke Vodovod. Za rad sa strankama otvorene su sve telefonske linije i centrala 031/330-100. Od jeseni imamo aplikaciju mojvodovod, koja je građanima dostupna na mobitelima i pomoću koje građani mogu dobiti sve informacije o računima. Dostupan je i korisnički portal mojvodovod koji se nalazi na internetskoj stranici te tvrtke i pomoću njega je moguće izvršiti samoočitanje. Inkasatori u ovih 30 dana neće očitavati vodomjer, odnosno neće dolaziti u direktan kontakt s korisnicima. Za one koji ne koriste navedene aplikacije, u obračunu će se koristiti  obračuni iz prethodnih mjeseci."