Priručnik za rad s djecom s teškoćama u razvoju u srednjim školama

Priručnik za rad s djecom s teškoćama u razvoju u srednjim školama Priručnik za rad s djecom s teškoćama u razvoju u srednjim školama
foto Ž. Kovačević foto Ž. Kovačević
foto Ž. Kovačević foto Ž. Kovačević

foto Ž. Kovačević

U programu 12. tjedna psihologije koji se u Hrvatskoj obilježava do kraja ovog tjedna na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti održano je predstavljanje „Priručnika za rad s djecom s teškoćama u razvoju u srednjim školama

Knjiga je namijenjena ne samo profesorima i nastavnicima veći i roditeljima, odnosno svima koji imaju adolescente s nekom od razvojnih poremećaja. Na području Republike Hrvatske prema riječima urednice izdanja, izvanredne profesorice, doktorice, Tene Velki nemali je broj srednjoškolca koje imaju neke poteškoće u razvoju. Najviše je depresivno anksioznih adolescenata i onih s ADHD-om. U posljednje vrijeme u osnovnim školama nastavnici imaju pomoćnike no prijelaz u srednje škole nije sustavno praćen - "Kod prijelaza u srednju školu nitko nije dužan dostaviti dokumentaciju o takvom djetetu i onda se svi nađu, i roditelji i profesori u situaciji s kojom se ne znaju nositi!" 

Učenici s poteškoćama u razvoju posebno trebaju paziti na izbor zanimanja stoga je, savjetuju stručnjaci, pomoć najbolje potražiti u Centru za karijeru, pri zavodu za zapošljavanje, gdje putem posebnih testova i uz savjete stručnih osoba mogu izabrati njima primjerena zanimanja, ali i škole u kojima postoje timovi stručnjaka koji mogu raditi s takvom djecom.

"Nažalost srednjoškolski profesori prepoznaju stanje kada je nastava već u punom zamahu, nepripremljeni za djecu kojoj treba posebna pažnja te bez posebnog plana i programa s kojim će ta djeca lakše savladati nastavno gradivo. Najbolje je kada se sve prati na vrijeme, pa se u program za takvu djecu uključe stručne službe, psiholozi i pedagozi koji onda pronalaze zajedničko riješenje." - ističe profesorica Velki i dodaje - "Metode i tehnike rada razlikuju se od programa za ostale učenike, i ne radi se samo o opsegu materijala i nastavnog programa, jer primjerice za struične predmete ta djeca moraju proći sve, već je riječ o načinu na koji će im se nastavni program prezentirati kako bi bio u skladu s njihovim mogućnostima."

Zanimljivo je kako "zadarski U" profesorica Tena Velki nije htjela komentirati.