"Pustolovna Tvrđa" – potraga za blagom za osječke sedmaše

"Pustolovna Tvrđa" – potraga za blagom za osječke sedmaše

svibanjska potraga, web stranica OŠ Sveta Ana

U suorganizaciji Agencije za obnovu osječke Tvrđe i Turističke zajednice grada Osijeka, a pod pokroviteljstvom Grada Osijeka, u rujnu se održava pilot projekt "Pustolovna Tvrđa – potraga za blagom“, namijenjen učenicima sedmih razreda iz grada Osijeka.

Radionica su osmislili mladi nezaposleni profesori povijesti. Mladi povjesničari žele na inovativan i zanimljiv način učenike osječkih osnovnih škola upoznati s poviješću Tvrđe. Turistička zajednica grada Osijeka prepoznala je ovaj projekt kao mogućnost za nastavak promidžbe legende o „Osječkom knedl satu“, koja također pripada povijesti našega grada koju trebamo popularizirati. Svim učenicima osiguran je slatki kraj – Osječka knedla, kojom TZ grada Osijeka nagrađuje sve sudionike Radionice. Osječke knedle će proizvesti i poslužiti osječka slastičarnica „Slasta“.

Prema nastavnom planu i programu u 7. razredu uči se povijest 18. stoljeća, no, nažalost, nastavnici nemaju vremena učenicima na terenu pokazati važnost i značaj baroknih građevina u Osijeku, kao i života Slavonije toga vremena. Upravo stoga organiziran je ovaj projekt kako bi učenici na zanimljiv i kreativan način upoznali važan dio kulturnog identiteta svoga grada. U svibnju su organizirane dvije probne radionice u sklopu Dan povijesti, na kojima je sudjelovalo 60 učenika OŠ Svete Ane, OŠ Retfala, OŠ Vladimira Nazora Čepin i OŠ Antunovac. Cilj je da ova edukacija postane obvezni dio nastavnog kurikuluma za učenike 6. i 7. razreda s područja grada. Za učenike je osiguran besplatan prijevoz. U deset radionica bit će uključeni učenici sljedećih škola: OŠ Antuna Mihanovića, OŠ Frana Krste Frankopana, OŠ Grigor Vitez, OŠ Retfala, OŠ Višnjevac, OŠ Dobriše Cesarića, OŠ Tenja, OŠ Vijenac, OŠ Jagode Truhelke, OŠ Franje Krežme. Iz svake škole sudjeluje jedan razred prema izboru nastavnika povijesti.
Moderatori Iva Mudrinić, Hrvoje Pavić i Sara Počuča učenicima u šetnji Tvrđom predstavljaju najvažnije i najzanimljive podatke iz povijesti Tvrđe. Kako bi radionica dobila potpuni smisao i kako ne bi bila samo obična šetnja Tvrđom, učenike nakon obilaska dijele u dvije skupine koje potom kreću u organiziranu 'potragu za blagom'. Odgovarajući na pitanja, zagonetke te rješavajući križaljke trebaju stići do cilja, škrinje s blagom.

Potraga za blagom