Skulpture A. Kutleše u galeriji Waldinger

Skulpture A. Kutleše u galeriji Waldinger

U galeriji Waldinger otvorena je izložba „A4 - 1. izdanje“, a publika će radove Antonija Kutleše moći razgledati do 26. svibnja. Izložene skulpture nastale su pomoću 3D printera .

A4 je nacionalni program koji povezuje studente likovnih akademija i povijesti umjetnosti, a organiziran od strane Galerije umjetnine u Splitu. Putem javnog natječaja na nacionalnoj razini, koji je uključivao studente sveučilišta u Osijeku, Rijeci, Splitu i Zagrebu, izabran je par umjetnika i povjesničara umjetnosti.
Nakon nultog izdanja i grupne izložbe na kojoj su se predstavili studenti i studentice četiriju hrvatskih sveučilišta, ovo izdanje predstavlja samostalnu izložbu. Žiri u sastavu Anita Miloš, Silva Abramović, Luka Radica, Darko Škrobonja i Branko Franceschi izabrao je prijedlog Antonija Kutleše i Jurice Mlinareca sa Sveučilišta u Zagrebu.
antonio-kutlesa-e-pozivnica.jpg"Kada govorimo o ljudskom tijelu, neupitna je fascinacija njime kroz povijest umjetnosti, a u taj kontinuitet možemo i uvrstiti rad Antonija Kutleše. Uočivši sve intenzivnije intervencije kojima se izlaže ljudsko tijelo kako bi se maksimalizirala njegova snaga i mogućnost adaptacije novim uvjetima, umjetnik problematizira granice takvog usavršavanja sastavljanjem novog tijela pritom koristeći tehnologije trodimenzionalnog ispisa. Umjetnik koristi ovaj rad kako bi istražio dosege nadasve utopijskog viđenja tehnološke nadgradnje ljudskog tijela kako bi ono odgovorilo zadacima kako u realnoj, tako i u virtualnoj sferi. Stvara svojevrstan vizualni oksimoron da naglasi antitetičke pozicije organskog i mehaničkog, u kojem se humanoidnim oblicima nastalim kolažiranjem različitih životinjskih formi pripajaju suvremena sredstva nadzora (kamere) koja u modularnom ljudskom tijelu umjetnika prisvajaju poziciju očiju. Polazna je točka grafika transformirana u niz objekata koji tvore modularno tijelo u ljudskoj veličini, a nastalo uz pomoć uređaja za trodimenzionalni ispis. Unosom grafičkog zapisa u software, umjetniku je omogućeno bezgranično rotiranje i sagledavanje nekadašnjeg dvodimenzionalnog oblika iz više perspektiva emancipirajući nove vizure.
Potencijal komodifikacije transhumanističkog entuzijazma također je prisutan kroz strategiju brandinga i to posebice skretanjem pažnje na stvaranje prepoznatljivog vizualnog identiteta i oblikovanje ambalaže unutar koje su smješteni rezervni dijelovi tijela koji omogućuju konstantnu cirkulaciju i neprestanu zamjenjivost onog nezdravog kako bi se dostigla maksimalna učinkovitost i prilagođenost tijela suvremenim trendovima. Na taj način, afirmira se ne samo hibridna pozicija suvremenog čovjeka koji obitava unutar trokuta organskog, mehaničkog i virtualnog, već i spomenuta neprestana potreba za mijenjanjem svojeg tijela radi potencijalnih fizičkih, estetskih i inih zahtjeva.“ (Jurica Mlinarec, kustos izložbe)
Antonio Kutleša rođen je u Zagrebu, 1993.godine. Osnovnu školu završio je 2008. godine, a 2012.godine maturira u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna, Grafički odjel. Iste godine, na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, upisuje Preddiplomski sveučilišni studij Likovne kulture; Preddiplomski studij završava s pohvalom ALU za uspješan rad tijekom akademske godine 2014./2015. Iste godine upisuje Diplomski sveučilišni studij Likovne kulture, s glavnim umjetničkim predmetom Grafika i primijenjena grafika, u klasi profesorice Ines Krasić. U rujnu 2018. godine diplomira s izvrsnim uspjehom i nagradom akademskog vijeća Akademije likovnih umjetnosti najuspješnijim diplomantima; stjekavši zvanje magistra edukacije likovne kulture.
Tijekom studija izlaže radove u sklopu ArtJAM-a u HDLU-u, te u sklopu 4.hrvatskog kongresa o prevenciji i rehabilitaciji u psihijatriji s međunarodnim sudjelovanjem, pod nazivom Depresija u stoljeću uma. Od važnijih grupnih izložbi izlagao je na 7. Hrvatskom trijenalu grafike.
Jurica Mlinarec student je diplomskog studija Povijesti umjetnosti i Anglistike na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Stažirao je u Laubi gdje je obavljao razne administrativne zadatke, vodstva izložbi, izrađivao fotografsku i video dokumentaciju, vodio brigu oko društvenih mreža, kao i prijevoda službenih kataloga galerije. Nakon stažiranja, nastavlja suradnju kao vanjski suradnik u ulogama prevoditelja i povremeno fotografa. Prevodio je na nizu projekata poput službenih kataloga za predstavljanje Hrvatske na Bijenalu dizajna u Londonu te međunarodnog festivala dizajna Dan D, a trenutno je u ulozi prevoditelja uključen u rad Galerije SC u Zagrebu. Također, trenutno sudjeluje u Kratkom spoju, interdisciplinarnom projektu organizacije KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse.