Spaček je mlad i nakon 60 godina

Spaček je mlad i nakon 60 godina Spaček je mlad i nakon 60 godina

Foto: hrt.hr

Uz "Bubu" jedan od najpopularnijih svjetskih automobila je bezvremenski "Spaček" koji svoje poklonike ima širom svijeta. Nakon svjetske smotre zaljubljenika u ovo vozilo održane početkom kolovoza u Samoboru dio njih je preko Đakova došao u Osijek

Prošlo je 60 godina od kada je proizveden prvi 2CV Citroen ili popularni Spaček. Od tada pa do 27. srpnja 1990. godine kada je s proizvodne trake u tvornici u Portugalu sišao posljednji spaček, proizvedeno ih je ukupno 5.114.966. Vjerojatno da je od Drugog svjetskog rata do danas neka marka automobila premašila tu brojku, no nije sve u brojevima, nešto je i u srcu. Upravo to je automobil zapremine šestotinjak kubnih centimetara i snage slične "fićinoj" koji za uvukao pod kožu mnogima. I kažu neki od današnjih gostiju na okupljanju kod katakombi "prvi je bio 2CV, a ovo je jednaesti". A oni koji to kažu prevalili su šesdesetu. Zaljubljenici u spaček vole putovati bez pogledavanja na sat. "Požuri polako" njihovo je geslo. Pa stoga ne čudi da su od Samobora do Osijeka trebali četiri dana. I još uvijek svi nisu stigli. Kako je rekao član hrvatskog saveza "spačekista" Zvonimir Lendvay, 23. svjetski susret Spačeka održao se u Samoboru od 30. srpnja do 4. kolovoza. Nakon susreta krenulo se u dva pravca. Jedan je vodio  prema Jadranu, a drugi ka kontinetnalnom dijelu Hrvatske. Kontinentalci su na svom četverodnevnom putu zastajali. Posljednji puta u Boroviku kod Đakova gdje su prenoćili. Počeli su pristizati u Osijek u petak  iza 13 sati u hladovinu kod katakombi na lijevoj obali Drave. Jedni u crvenom, drugi u ljubičastoj varijanti, treći u pink, a neki u žutoj sa malom prikolicom u istoj boji. Sami ili sa suputnicima, pa čak i kućnim ljubimcima. Iwan iz gradića u blizini Londona kaže da za njegov gotovo 30 godina star 2CV nema straha da neće izdržati put. Redovno je servisiran i garažiran i nitko ga osim vlasnika ne vozi. Cijelu Europu obišao je i četrdesetogodišnji spaček Klausa i njegove supruge iz Meinheima u Njemačkoj. To mu je jedanaesti, kabrio s platnenim krovom. Mnogi od njih imaju ergelu ovih automobila, a kako su rekli dobro uređen spaček vrijedi i do 12 tisuća eura. Ali novac nije na prvom mjestu. Ni dijelovi nisu problem. Još uvijek se proizvode, tako da bi se u cijelosti u nečijoj garaži mogao sastaviti novi spaček. Legenda živi i još će dugo živjeti.