U kriznoj 2020. hrvatske tvrtke donirale rekordne količine hrane

U kriznoj 2020.  hrvatske tvrtke donirale rekordne količine hrane

U sklopu priprema za dodjelu priznanja “Najdonator” hrvatskim tvrtkama koje su prijavile najviše donirane hrane, objavljeni su podaci o ukupnim prijavljenim donacijama u prošloj, 2020. godini . Poreznoj upravi donacije je prijavilo osamdeset i pet tvrtki.

Ukupna nabavna vrijednost donirane hrane bez PDV-a 2020. uznosila je 19,28 milijuna kuna, tridesetak posto više u odnosu na 2019., kada je prijavljeno gotovo 13 milijuna kuna donacija. 
Prodajna vrijednost donacija je iznosila 29.004.125 kuna, što je značajno više u odnosu na 19.836.745 kuna koliko je donirano u 2019. godini.
"Potresi u Zagrebu i na Baniji te pandemija korone napravile su veliku štetu Hrvatskoj, ali to je dalo priliku građanima i tvrtkama da pokažu koliko brinu jedni o drugima kad je najteže. Konvoji kamiona s pomoći koji su se slijevali u pogođene krajeve se vide i u ovim podacima o donacijama. Hvala još jednom svima, doniranje hrane u Hrvatskoj raste iz godine u godinu, no ovakav skok dosad nismo imali. Treba imati na umu kako je potres pogodio Baniju na samom kraju 2020., tako i za tekuću godinu očekujemo veliko povećanje", rekla je potpredsjednica eurosocijalista te organizatorica priznanja „Najdonator” Biljana Borzan.
13,8% više donirane hrane u 2020. godini - TV Nasice.comBorzan i Mreža hrane su 2018. godine pokrenuli inicijativu „Najdonator” kako bi odali priznanje najvećim donatorima hrane među hrvatskim tvrtkama. Dosadašnji dobitnici godišnjeg priznanja su bili Konzum i Dukat među velikim, te Sana delikatese među malim i srednjim tvrtkama. Četvrta dodjela „Najdonator-a“ planirana je za jesen 2021., ovisno o okolnostima. Organizatori će kontaktirati sve donatore koji su Poreznoj upravi prijavili donacije, kako bi se utvrdilo tko je najviše pridonio velikom povećanju donacija u prošloj godini.
"Izgleda da nam je potreban potres ili kakva prirodna nepogoda da shvatimo kako postoje ljudi u potrebi, no odlično je to što su se tvrtke zauzele i više donirale, ponajprije zbog potresa. No, potrebno je osvijestiti i da postoje oni „nevidljivi“ ljudi u potrebi, koji traže hranu svakoga dana i najviše ovise o donacijama proizvođača i trgovačkih lanaca, onih čija se potreba ne nalazi u medijima. Duboko se nadam da će se ova praksa doniranja, značajno bolja nego prošlih godina, nastaviti i prema onima koji iz dana u dan dolaze u socijalne samoposluge. Ovime zaista želimo ohrabriti donatore da se uključe u IT sustav za doniranje hrane i da kontinuirano doniraju viškove hrane koje imaju na svakodnevnoj razini", poručio je Zoran Grozdanov, koordinator Mreže hrane.