Hrvatski radio

Radio Osijek

13:14 / 26.04.2022.

Autor: Radio Osijek/TM

Što je to društveni utjecaj poduzeća i kako ga možemo mjeriti?

Ilustracija

Ilustracija

Foto: Ana Mikin / Iz poziva organizatora

“Društveno poduzetništvo – kako izmjeriti društveni utjecaj poduzeća” predavanje je za javnost koje će se, u organizaciji Zadruge za etično financiranje (ZEF) i Zelene mreže aktivističkih grupa (ZMAG), održati u četvrtak, 28. travnja u Poduzetničkom inkubatoru BIOS d.o.o. (J. J. Strossmayera 341, Osijek; narančasta zgrada, prizemlje, prostor A-19, ulaz s Kapelske ulice) s početkom u 13 sati.

Predavanje će održati Maja Weisglass, sociologinja i suosnivačica lokalne mreže ECG konzultanata, dok će se lokalni primjer dobre prakse predstaviti Tihomir Pejin, direktor poduzeća BIOS d.o.o.


Fokus predavanja bit će na aktualnim temama iz svijeta društvenog poduzetništva, poput važnosti mjerenja društvenog utjecaja i edukacije potrošača o načinu prepoznavanja društvenih poduzetnika, odnosno nefinancijskog izvještavanja kroz mjerenje društvenog utjecaja kao najjednostavnijeg načina za transparetno informiranje potrošača o društvenom poslovanju. Predavanje će ocrtati kontekst unutar kojeg se razvila svijest o važnosti društvenopoduzetničkog modela te razjasniti terminologiju i status društvenog poduzetništva u Hrvatskoj danas. U okviru nadolazećih zakonskih regulativa o nefinancijskom izvještavanju, ali i općeg cilja povećanja vidljivosti poduzeća koja posluju prema načelima društvene odgovornosti na predavanju će biti predstavljena metodologija Economy for the Common Good (ECG), sveobuhvatan teorijski i metodološki okvir s međunarodnim priznanjem i praksom te preporukom Europske komisije, kao i proces izrade izvještaja koji osim kvantificiranja društvenog utjecaja donosi i preporuke za daljnje poboljšanje poslovanja i upravljanje rizicima.


Upravo u svrhu izrade nefinancijskih izvještaja za sve postojeće i buduće zakonske obveznike, Zadruga za etično financiranje (ZEF) na hrvatsko tržište uvodi uslugu mjerenja i praćenja društvenog, ekonomskog i okolišnog utjecaja poduzeća prema međunarodnoj metodologiji Economy for the Common Good (ECG), koja pruža sveobuhvatnu sliku o tome koliko je poslovanje poduzeća u skladu s ESG kriterijima (Environmental, Social, Governance) te donosi strateške prijedloge za integriranje ESG kriterija i transformiranje poslovanja u održivo i društveno odgovorno poslovanje. Riječ je o alatu za sustavno kvantificiranje održivosti poslovanja poduzeća, koji omogućava mjerenje doprinosa poduzeća općem dobru i prikazuje u kojoj se mjeri ono vodi vrijednostima ljudskog dostojanstva, solidarnosti i društvene pravde, održivosti okoliša, transparentnosti i suodlučivanja.


Kroz projekt eECONOMIJA tako se ojačavaju kapaciteti zaposlenika Zadruge i partnera, ali i drugih korisnika za usluge mjerenja i praćenja društvenog utjecaja te se, s ciljem povećanja broja društvenih i tradicionalnih poduzetnika koji kvantificiraju svoj društveni utjecaj, podiže svijest o mjerenju društvenog utjecaja koje istovremeno ne samo da jača kapacitete poduzetnika, već pozitivno utječe i na uklanjanje drugih barijera poput otežanog pristupa financiranju i nedostatka vidljivosti i prepoznatljivosti društvenih poduzetnika u javnosti. 


Projekt je sufinanciran kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali Europskog socijalnog fonda, a provode ga Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike i Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva kroz poziv Jačanje poslovanja društvenih poduzetnika – faza I. Ukupna vrijednost projekta eECONOMIJA iznosi 862,841.48 kuna. Projekt se provodi uz financijsku podršku Europske unije (u iznosu 733,415.26 kuna sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda) i Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike (u iznosu od 129,426.22 kuna).

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.